La Marjal del Moro

El 29 de maig visitàrem amb l’alumnat de 3r d’ESO la Marjal del Moro, paratge natural situat entre Puçol i el Port de Sagunt. A banda de gaudir de les  vistes del nostre litoral mediterrani, la meravellosa brisa i la frescoreta d’uns peus ben arremulladets a la platja de pedres, també posarem en pràctica els nostres coneixements de biologia i matemàtiques per aplicar-los a l’estudi ecològic d’aquest ecosistema.

Tot i ser un ecosistema que evidentment està degradat per l’acció humana i la forta sequera que estem patint, encara n’hi ha unes poques espècies d’aus que han decidit fer niu entre els seus llargs viatges entre les terres del nord i del sud. Férem avistaments d’aus com el de la llargueruda Camallonga, veiérem les capbussades de la fotja en busca d’aliment, la xarrera continua i escandalosa del Xatrac comú o el majestuós vol de l’Agró blau. Fins i tot, trobàrem la Saladina, una planta endèmica exclusiva valenciana i també s’ha de dir, férem inacabables mesuraments de Canyís exposats a diferents condicions ambientals.

L’alumnat, amb aquesta eixida ha après, esperem, la importància de la conservació d’estes xicotetes joietes del nostre territori i la importància de visitar-les, cuidar-les i protegir-les.