Diversitat cultural i art

Des de l’IES Torís manifestem que la Diversitat Cultural és un bé molt preuat, i per això, l’última setmana del curs va acabar amb una Exposició sobre Diversitat Cultural, més un mercadet solidari de ceràmica a favor (per votació) de les ONGs UNRWA i CEAR: ajuda al refugiat, amb la recollida final de 262 € per a Palestina.

Este projecte es va gestar al llarg del curs amb l’esforç i art de l’alumnat d’Atenció Educativa 2° ESO, Educació Plàstica Visual i Audiovisual 2° E, 3° ESO i Expressió Artística 4° ESO, sota la guia de la professora Lola Sánchez del Departament de Dibuix

En l’exposició també va col·laborar alumnat i professorat de Filosofia, Història i Matemàtiques.

Conéixer diferents cultures i interaccionar en harmonia ens enriquix, i el respecte com a éssers humans és el que ens unix.

L’alumnat va prendre consciència de que una persona refugiada no ho és per decisió pròpia, i que com a éssers humans, és un deure no silenciar situacions com la guerra entre Israel i Palestina (amb el genocidi a este últim país), la d’Ucraïna, i tantes altres… Adonant-nos que amb pensament crític i des de l’art, podem reflexionar i donar suport a la vida de persones vulnerables.

“Defendre al poble palestí hui, demanar l’alt al foc, és defendre la pau i la llibertat a tot el món”

Dies anteriors, l’alumnat d’Atenció Educativa va crear amb gran implicació, un manifest que es va anar llegint aula per aula per a demanar l’alt al foc.

Finalment i aportant com a ciutadans i ciutadanes conscients, alumnat i professorat van col·laborar en la creació, muntatge i venda d’obra artística en el mercadet, a més d’en tot el treball de creació de l’exposició anual de treballs realitzats.

Es va posar en valor la importància de la diversitat cultural, coneixent la cultura valenciana a través del Socarrat, l’Índia (tints naturals, formes orgàniques, teles… amb reflexió d’on ve la nostra roba lowcost). el Marroc i països islàmics (patrons geomètrics i esmalts), el Japó (història i costums), la Xina (TAO i tangències), Grècia i el pensament femení sumat a Roma i el mosaic, la cultura egípcia, maia, africana, d’Oceania… i la innovació i sostenibilitat a Singapur.

Un projecte internivell d’Aprenentatge Servici, que va mostrar que entre tots i totes millorar el món és possible! Encara que siga una miqueta.