IES Solidario

És un projecte educatiu que va nàixer en el curs 2006-2007 com a associació juvenil, creada per alumnes de 2n de Batxillerat de les assignatures d’Economia de l’Empresa (en aquells dies Economia i Organització d’Empreses II) i Religió. La iniciativa es va desenvolupar durant els següents cursos amb la implicació directa de diversos docents del propi institut i fins i tot d’altres centres i té vocació de continuïtat en el futur, doncs més que una acció educativa puntual, es tracta d’un projecte pedagògic que entronca amb els fins i intencions educatives del Projecte Educatiu de Centre.

Mitjançant la gestió de l’associació i l’organització d’activitats per part dels alumnes de tots els nivells, es pretén fomentar el compromís, el voluntariat, l’associacionisme, l’emprenedoria, la sensibilitat, la crítica social, la companyonia i el treball en equip. A més també s’obtenen recursos financers amb els quals dur a terme projectes de desenvolupament i cooperació, amb especial atenció als xiquets i joves i atesa la sostenibilitat d’aquests projectes i la protecció de les economies locals. Es tracta doncs de donar un enfocament d’Educació per al Desenvolupament, pràctic, aplicat i amé a determinats continguts de les assignatures que imparteixen els departaments/docents que col·laboren amb IES Solidari.

Totes les memòries, participació en projectes i tots els documents registrals, llibres comptables, llibres d’actes, etc., exigibles per la llei d’associacions estan disponibles en la seu de l’associació (situada en el Departament d’Economia).

BLOG D’IES SOLIDARI