Història

L’IES Torrellano és un centre educatiu de titularitat pública (Generalitat Valenciana) situat al carrer Historiador Miquel Batllori 2, en la pedania de Torrellano, pertanyent al terme municipal d’Elx. Està situat, per tant, al Camp d´Elx, a uns 10 Km del centre d’Elx i a uns 11 Km d’Alacant, les dues ciutats més importants de la província. Torrellano està  comunicat  per ferrocarril i per les línies d’autobusos Elx-Alacant i urbans d’Elx-pedanies. En l’entorn es troba l’Aeroport d’Alacant (a 3 Km), la Institució Firal Alacantina-IFA (a 0,6 Km) i Elx Parc Industrial (a 2 Km).

L’IES Torrellano va entrar en funcionament en el curs 2003-2004 i rep alumnes de Torrellano i d’altres pedanies d’Elx, que són en l’actualitat: Torrellano Alt, Torrellano Baix, L’Altet, Arenals del Sol, Balsares, Valverde Alto, Valverde Baix, Jubalcoy, Salades i Santa Ana. L’extensió aproximada de la zona és d’uns 95 Km², la qual cosa obliga a la utilització de transport escolar d’una banda important de l’alumnat..

Els alumnes procedeixen en l’actualitat de quatre col·legis adscrits al Centre de Secundària: CEIP Antonio Machado i CEIP La Paz (Torrellano), CEIP Rodolfo Tomás Samper (L’Altet) i CEIP La Vallverda (Valverde). La població de la zona d’influència de l’institut és de 16.027 habitants (dades de 2011), distribuint-se per pedanies com segueix: Torrellano (6.991 hab.), L’Altet (4.867 hab.), La Vallverda (1.775 hab.) i resta de pedanies (2.394 hab.)