
ERASMUS+: HERITAGE & GASTRONOMY
KA121 2024-1-ES01-KA121-SCH-000200027 HERITAGE & GASTRONOMY
PROJECTE DE SOCIOLINGÜÍSTICA- PROYECTO DE SOCIOLINGÜÍSTICA- SOCIOLINGUISTIC PROJECT
- FORMULARI ERASMUS+ CURTA ESTADA / FORMULARIO ERASMUS+ CORTA ESTANCIA
- FORMULARI ERASMUS+ PROFESSORAT/ FORMULARIO ERASMUS+ PROFESORADO
- LLISTAT DEFINITIVA ALUMNES SELECCIONATS MOBILITATS CE 07/11/24/ LISTADO DEFINITIVO ALUMNOS SELECCIONADOS MOVILIDADES CE 07/11/24
- RESOLUCIÓ MOBILITATS CONSELL ESCOLAR 07/11/24// RESOLUCIÓN MOVILIDADES CONSEJO ESCOLAR 07/11/24
#ErasmusPlus project #Heritage&Gastronomy visit of partners from Katedralskole Hamar (Norway) 21-25 october 2024
LONG MOBILITY IN DÉNIA Mönchengladbach
LONG MOBILITIES LE MANS (8/1/25-7/2/25) MÖGENGLADBACH(7/2/25-7/3/25)
VISITA SOCIOS GRAGNANO A DÉNIA #HERITAGE&GASTRONOMY (16/02/25-22/02/25)
JOBSHADOWING COMO ITALIA 28/04/2025-03/05/2025
– Establish contact in an Italian School near the Milan area due to the historical importance and interest of subsequent visits by teachers and students.
– Analyse and compare the treatment of plurilingualism, study of foreign languages and minority languages. Dialectal differences between southern and northern Italy. Lexical comparison between Valencian and Italian.
– Milan is the capital of design. It has special interest in automotive design (Ferrari/ Alfa Romeo) as well as fashion design. From a technological point of view, the study of the design and manufacturing process of a product is of special interest. The project method : Analysis- Search for Information, Design, Planning, Construction and Verification.
– Compare the model of Italian educational management vs Spanish and curriculum development of technical and linguistic subjects.
– Analyse and link historical heritage and gastronomic heritage
– Analyse the treatment of diversity and inclusion in an Italian centre and make visible the differences between southern and northern Italy.
– Analyse the implementation of a collaborative digital centre and the treatment of information and communication technologies in another European centre and compare the differences.
Mobility would be carried out by the director and vice-director of IES SORTS DE LA MAR DÉNIA
1st Day: Arrival- Reception- Presentation (Coffee).
2nd Day: Visualization of technical (computer laboratory) and scientific classes.
3rd Day: Coordination of diversity treatment – Visit Historical Places
4th Day: Comparative coordination of Spanish vs. Italian Educational Systems and organizational issues – Visit Historical Places.
5th Day: Organization of educational visits to Historical Places for subsequent visits with students.
6th Day: Farewell (Lunch- Coffee).
Clase de tecnología musical- Literatura Italiana y Alemán- Funcionamiento del modelo de asamblea de alumnos- Comparativa de gestión de centros italianos y españoles.
COMO
Ciudad de la seda y cuna de Alessandro Volta
—
Tradición sedera de excelencia
A orillas del majestuoso lago que lleva su nombre, Como, en el norte de Italia, destaca como un centro europeo de referencia en la producción de seda desde el siglo XVI.
Su clima suave, ideal para el cultivo de moreras, y la destreza de sus artesanos impulsaron una industria textil de gran calidad. Con las innovaciones tecnológicas de los siglos XVIII y XIX, Como se especializó en diseños y estampados de lujo.
Hoy en día, sigue siendo un nombre de prestigio mundial en el sector de la seda, combinando tradición y modernidad.
—
Alessandro Volta: innovación y ciencia
Como es también la ciudad natal de Alessandro Volta (1745-1827), físico e inventor de la primera pila eléctrica en 1800.
Su creación revolucionó la ciencia y sentó las bases de la electroquímica moderna. El Tempio Voltiano, museo dedicado a su vida y obra, rinde homenaje a su legado.
—
Un emblema de arte, ciencia y creatividad
Como fusiona patrimonio, innovación y belleza en un entorno único que continúa inspirando al mundo.