4- Plaça de Victoria Camps ( 1941)

És doctora en filosofia per la Universitat de Barcelona, catedràtica d’ètica i filosofia del Dret Moral i Polític, i autora d’obres que són el reflex de les seues preocupacions: la democràcia, l’estat del benestar, el paper dels mitjans de comunicació a la societat des d’un punt de vista ètic, el disseny i la gestió de l’ensenyament i, en els darrers anys, la bioètica.

Pensem que ha d’ocupar un lloc al jardí del centre per la seua implicació social i per portar la filosofia a la praxis quotidiana, a banda de per la gran importància de les seues aportacions al pensament contemporani. Així, és Presidenta d’honor de l’ONG ACNUR, forma part del Comité de Bioètica d’Espanya i de diversos hospitals de Catalunya, i ha destacat per la defensa del paper de la dona en la vida política, de la democràcia participativa i d’una ètica cívica. També diu que l’ésser humà necessita el silenci i la reflexió, i un espai on escoltar als altres i a nosaltres mateixos, com pot ser aquest jardí.

Es doctora en filosofía por la Universidad de Barcelona, catedrática de ética y filosofía del Derecho Moral y Político, y autora de obras que son el reflejo de sus preocupaciones: la democracia, el estado del bienestar, el papel de los medios de comunicación a la sociedad desde un punto de vista ético, el diseño y la gestión de la enseñanza y, en los últimos años, la bioética.Pensamos que debe ocupar un lugar en el jardín del centro por su implicación social y para llevar la filosofía a la praxis cotidiana,  aparte de por la gran importancia de sus aportaciones al pensamiento contemporáneo. Es presidenta de honor de la ONG ACNUR, forma parte del Comité de Bioética de España y de varios hospitales de Cataluña, y ha destacado por la defensa del papel de la mujer en la vida política, de la democracia participativa y de una ética cívica. También dice que el ser humano necesita el silencio y la reflexión, y un espacio donde escuchar a los demás y a nosotros mismos, cómo puede ser este jardín.

Elle est docteure en philosophie de l’Université de Barcelone, professeure d’éthique et de philosophie du droit moral et politique, et auteure d’œuvres à l’image de ses préoccupations: la démocratie, l’État-providence, le rôle des médias communication dans la société d’un point de vue éthique, la conception et la gestion de l’éducation et, ces dernières années, la bioéthique. Nous pensons qu’elle doit occuper une place dans le jardin de notre établissement pour son implication sociale et pour son apport philosophique à la pratique quotidienne, en plus de la grande importance de ses contributions à la pensée contemporaine. Elle est de même président d’honneur de l’ONG UNHCR, fait partie du Comité de bioéthique en Espagne et de plusieurs hôpitaux de Catalogne, et elle s’est distinguée par la défense du rôle des femmes dans la vie politique, de la démocratie éthique participative et citoyenne. Elle dit aussi que l’être humain a besoin du silence et de la réflexion, et d’un espace pour écouter les autres et à nous-mêmes, comme par exemple, ce jardin.

Sie hat einen Doktortitel in Philosophie von der Universität Barcelona, ​Professorin für Ethik und Philosophie des moralischen und politischen Rechts und Autorin von Werken, die sein Anliegen widerspiegeln: die Demokratie, Wohlfahrtsstaat, die Rolle der Medien in der Gesellschaft aus ethischer Sicht, Gestaltung und Management von Bildung und in den letzten Jahren Bioethik.

Wir denken, dass sie einen Platz im Garten des Zentrums einnehmen sollte, wegen ihres sozialen Engagements und weil sie die Philosophie in die tägliche Praxis einbringt, abgesehen von der großen Bedeutung ihrer Beiträge zum zeitgenössischen Denken. So ist sie Ehrenpräsidentin der NGO UNHCR, gehört dem Bioethikausschuss Spaniens und mehreren Krankenhäusern in Katalonien an und hat sich durch die Verteidigung der Rolle der Frau im politischen Leben, der partizipativen Demokratie und einer bürgerlichen Ethik hervorgetan. SIE sagt auch, dass Menschen Stille und Besinnung brauchen und einen Raum, um anderen und uns selbst zuzuhören, wie dieser Garten sein kann.

She has a doctorate in Philosophy from the University of Barcelona, also, she is a Professor of Ethics and Philosophy of Moral and Political Law, and author of works
that reflect her concerns on: democracy, the welfare state, the role of the media communication in society from an ethical point of view, the design and management of education and, in recent years, bioethics. We believe she has owned her place in the center’s garden because of her social involvement and for bringing philosophy to everyday practice, apart from the great importance of its contributions to contemporary thought. Thus, she is Honorary President of the UNHCR NGO, is part of the Bioethics Committee of Spain and several hospitals in Catalonia, and has stood out for defending the role of women in political life, participatory democracy and of civic ethics. She also says that human beings need silence and reflection, and a space to listen to others and ourselves, as our garden can be.