Valores y principios del centro

CIC – MENU ESQUERRE

CIC – VALORS – esquerre

Tot l’alumnat té els mateixos drets i deures, sense més distincions que aquelles que es deriven de la seua edat i de les etapes o els nivells dels ensenyaments que cursen.

Tots els pares, mares, tutors o tutores dels alumnes tenen els mateixos drets i responsabilitats en el desenvolupament educatiu dels seus fills, filles, tutelats o tutelades.

Tot el professorat, així com qualsevol persona que duga a terme la seua activitat educadora al centre, té els mateixos drets i deures en el desenvolupament educatiu de l’alumnat.

CIC – VALORS – MENU

VALORS I PRINCIPIS DEL CENTRE

L’IES Serra d’Irta té com a un dels seus objectius respectar la diversitat i el pluralisme, tenint molt present el deure de formar l’alumnat en el respecte dels drets i llibertats fonamentals establits en les lleis. Per aquest motiu, basem el nostre funcionament i la nostra acció educativa en els principis següents:

• El compromís de potenciar en la comunitat educativa hàbits i valors democràtics i participatius.
  • La defensa dels drets humans.
  • El respecte dels principis i de les institucions bàsiques dels règims democràtics.
  • L’acceptació del pluralisme polític i cultural, la defensa de la llibertat de tots els membres de la comunitat educativa per manifestar lliurement les seues opinions en el marc de les normes de convivència.
  • El rebuig de les actituds ofensives o discriminatòries per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere, ètnia, llengua, família, cultura, procedència social o geogràfica, religió, característiques físiques o nivell econòmic.
  • La defensa activa i el compromís amb la pau, la cooperació, el coneixement, el respecte mutu i la solidaritat entre tots els pobles.
  • La renúncia a qualsevol tipus d’adoctrinament i de proselitisme.

L’institut vol afavorir la inclusió educativa, assumint la igualtat i la diversitat com a valors cabdals i irrenunciables, de manera que totes les persones que conformen la comunitat educativa respecten i facen respectar els drets humans.

El manteniment d’un bon clima de convivència és un dels principis bàsics de l’IES Serra d’Irta i no entenem la convivència com una cosa exclusiva entre professorat i alumnat, sinó globalment, perquè afecta tota la comunitat educativa.