LLEGIR – NOVETATS – 024

 

La intenció d’educar per a evitar qualsevol forma de discriminació, injustícia o violència està present en tots els contextos educatius; no obstant açò, per a treballar en aquesta línia fa falta anar més enllà de la teoria i els discursos ja que l’estigmatització, la victimització o la violència de gènere solament es manifesten quan les situacions exigeixen mostrar les actituds, els valors i les emocions que formen part de la identitat. Aquesta es construeix des de la infància a partir d’aprenentatges que no són fàcils d’identificar i, molt menys, d’abordar en una programació.

Per a les autores d’aquest llibre, el repte consisteix a oferir situacions que donen l’oportunitat d’aprendre a respectar i valorar la dignitat, la igualtat i la diversitat. Així, les activitats que ací s’arrepleguen ofereixen eines didàctiques per a analitzar amb els xics i les xiques la construcció social de les identitats de gènere, per a qüestionar les tradicions i compartir actituds i comportaments alternatius i no violents des de la seua pròpia experiència. Proposen dinàmiques mixtes per a crear un espai que afavorisca el diàleg intergenérico i on es puguen qüestionar els rols tradicionals i assajar alternatives; però també, activitats dissenyades per al treball específic amb xiques d’una banda i xics per un altre, creant-se el clima de confiança i intimitat que permet aprofundir en la construcció d’identitats de gènere particulars.

 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies