Joves Ambaixadors dels ODS
Què són els Joves Ambaixadors dels ODS?
Gràcies als joves ambaixadors dels ODS l’alumnat pren el protagonisme i la iniciativa per a donar a conèixer els Objectius pel Desenvolupament Sostenible a tota la comunitat educativa i contribuir a aconseguir un futur del planeta compatible amb el desenvolupament. Un grup d’alumnat del centre forma part dels joves ambaixadors i participa de forma activa en totes les seues activitats.
Què són els ODS?
Els Objectius de Desenvolupament Sostenible pretenen ampliar els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni (ODM) i aconseguir aquells objectius que no es van complir. La idea central és que tots els països, amb independència del seu nivell de desenrotllament o riquesa, es comprometen a promoure la prosperitat i a protegir el mediambient. Els Objectius de Desenvolupament Sostenible no són obligatoris però cada país assumix la responsabilitat de treballar pel seu compliment.
Quins són els ODS?
En l’Agenda 2030 es detallen 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que són metes que garantiran un futur millor per a tots. Són els següents:

1. Posar fi a la pobresa en totes les seues formes en tot el món
2. Posar fi al fam, aconseguir la seguretat alimentària i la millora de la nutrició i promoure l’agricultura sostenible
3. Garantir una vida sana i promoure el benestar per a tots en totes les edats
4. Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida de tots
5. Aconseguir la igualtat entre els gèneres i empoderar a totes les dones i les xiquetes
6. Garantir la disponibilitat d’aigua i la seua gestió sostenible i el sanejament per a tots
7. Garantir l’accés a una energia assequible, segura, sostenible i moderna per a tots
8. Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball decent per a tots
9. Desenrotllar la indústria, innovació i infraestructures sostenible en tots els països
10. Reduir la desigualtat en i entre els països
11. Aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguen inclusius, segurs, resilientes i sostenibles
12. Garantir modalitats de consum i producció sostenibles
13. Adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els seus efectes
14. Conservar i utilitzar en forma sostenible els oceans, els mars i els recursos marins per al desenrotllament sostenible
15. Gestionar sosteniblement els boscos, lluitar contra la desertificació, detindre i invertir la degradació de les terres i detindre la pèrdua de la biodiversitat
16. Promoure societats justes, pacífiques i inclusives
ACTIVITAT AMBAIXADORS ODS SAN VICENTE FERRER 14 D’ABRIL DE 2025
El passat 14 d’abril una representació de l’alumnat pertanyent als ambaixadors dels ODS del Sant Vicent Ferrer va assistir a la tercera trobada de jóvens activistes organitzat per Amnistia Internacional. En esta ocasió la jornada versava sobre la crisi climàtica i la necessitat de conscienciació que existix sobre el problema del canvi climàtic.
En la trobada alumnat de diferents centres de secundària de la ciutat de València i voltants (alguns d’ells afectats per la DANA) van assistir a diverses ponències que mostraven diferents accions que s’estan duent a terme en diferents països (el Perú, Colòmbia, Espanya) per a reivindicar un planeta més sostenible.
La clausura de la jornada la van realitzar les nostres alumnes amb la lectura d’un manifest per a conscienciar sobre el problema del canvi climàtic.
Va ser una jornada molt profitosa ja que ens van convidar a participar en pròximes trobades i ens van animar a col·laborar amb Amnistia Internacional en pròxims esdeveniments.





REPOBLACIÓ A REQUENA PROGRAMA JOVES AMBAIXADORS DE L’IES SANT VICENT FERRER
El passat dia 25 de febrer l’alumnat pertanyent al programa “Jóvens ambaixadors dels ODS” de l’IES Sant Vicent Ferrer va realitzar, una activitat col·laborativa al costat d’altres alumnes ambaixadors dels instituts de Manises (IES Rodrigo Botet i IES Pere Boil) per a commemorar el dia de l’arbre.
L’activitat consistia en la repoblació d’una zona devastada per un incendi i la nostra labor consistia a repoblar-la amb plantons d’arbres típics del bosc mediterrani (carrasca, pi, quejigo).
A primera hora del matí ens dirigim al centre dependent de la Generalitat Valenciana a Quart per a arreplegar les plantes. Allí vam poder visitar les instal·lacions de manera breu i vam ser convidats a realitzar una altra visita amb posterioritat i amb més profunditat perquè en este lloc és on guarden les llavors de plantes autòctones i en perill d’extinció de la comunitat valenciana.
Una vegada carregats els 200 plantons ens dirigim cap a la zona triada per Conselleria per a fer la repoblació (Requena)on ens esperava José, el tècnic mediambiental que ens anava a acompanyar en l’activitat.
En arribar José ens va ensenyar la forma adequada sobre com plantar els plantons i immediatament ens vam posar en marxa.
Després d’hora i mitja de dur treball aconseguirem el nostre propòsit i tornem amb l’objectiu complit i contents per haver realitzat, de nou, una activitat sostenible que ajude a millorar el nostre planeta.
TERCERA TROBADA DE JOVES AMBAIXADORS DE NACIONS UNIDES
Divendres passat 12 de Maig va tindre lloc en la base de Nacions Unides, que es troba a Quart de Poblet, la tercera trobada d’ambaixadors per als ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) en el qual van participar una representació del nostre alumnat pertanyent al programa de l’IES Sant Vicent Ferrer” Jóvens ambaixadors dels ODS”. Durant el mateix van tindre la possibilitat de fer una posada en comú dels diferents projectes realitzats pels centres que formen part de la xarxa, tots ells relacionats amb la difusió dels objectius de desenvolupament sostenible proposats per l’Agenda 2030 De Nacions Unides.
Va ser una jornada lúdica i alhora participativa on les ambaixadores i els ambaixadors van tindre la possibilitat de compartir amb ambaixadors de diferents centres al seu activitats que els permetera conéixer-se millor entre ells així com els projectes que han desenvolupat al llarg del curs 22-23.
El final de la jornada la va dedicar Lino Puertas (Director de Relacions Públiques de la base) a agraïr al professorat i alumnat dels centres assistents a la trobada la important tasca realitzada en la cura del nostre planeta.
Tant l’alumnat pertanyent al programa com els centres rebran un diploma acreditatiu de la participació com a mostra d’agraïment de les Nacions Unides a la seua tasca amb la idea de motivar per a donar continuació a aquest important objectiu.
