Visita al museu del torró de Xixona i a les coves del Canelobre

Visita al Museu del Torró de Xixona i a les Cuevas del Canelobre

El dimecres 25 d’octubre l’alumnat de Religió de 1r i 2n ESO va estar en el Museu del Torró de Xixona per a conéixer una de les tradicions relacionades amb el Nadal, així com l’elaboració del dolç típic per excel·lència en este temps de festa. L’arribada va ser al voltant de les 10 del matí. El professorat que va acompanyar a l’alumnat va ser José Manuel (Religió), José Aurelio (Matemàtiques) i Magdalena (Orientació). Una vegada dins, vam poder veure una projecció en la qual es narrava la història de l’elaboració del torró, visitem les instal·lacions en les quals s’elabora el torró d’Alacant i de Xixona, així com la zona d’envasament.  A continuació es va realitzar una visita guiada pel museu i, en finalitzar, els alumn@s van rebre una xicoteta mostra de torró de xocolate abans de passar a la botiga, on van poder comprar torró i dolços per a les famílies. Abans d’abandonar les instal·lacions ens vam fer una foto de grup per a rememorar este dia.
D’altra banda, visitem les Cuevas del Canelobre perquè nostres alumn@s aprecien un dels escassos relleus Juràsics del prebètic de la província. A més, és la cova més alta d’Espanya, aconseguint una altura màxima de 70m. La visita va ser molt amena i els alumn@s van aprendre, entre altres coses, a distingir una estalactita d’una estalagmita.  Finalment, i no menys important, passem un dia de convivència en el qual es va fomentar el respecte entre iguals i es van enfortir llaços de relació, una cosa fonamental en el procés de desenvolupament i maduració del nostre alumnat atenent, d’esta manera, a la seua formació integral.