11 de Febrer Dona i Xiqueta en la Ciència

El passat 11 de febrer es va commemorar, com tots els anys, el dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència. L'objectiu principal d'aquest dia tan especial és aconseguir una major participació i inclusió de les dones i les xiquetes en el món de la ciència i la tecnologia i d'aquesta manera trencar amb la bretxa de gènere. Actualment, en alguns països del món, existeix una lluita de gèneres, on encara a la dona se li nega la participació en disciplines com la tecnologia, les ciències o les matemàtiques, només per enumerar algunes. A més, com a víctimes de la història, dones que van aconseguir importants fites en la ciència no van ser reconegudes en el seu moment i, fins i tot molts d'elles, van ser menyspreades. Aquesta és la raó per la qual actualment són desconegudes per a les xiquetes aquestes dones científiques, dones que podrien servir-los com a referents en el seu camí cap a la carrera científica. Per aquest motiu, els alumnes i alumnes de 1r d'ESO del nostre IES, han elaborat diferents notes biogràfiques de dones de ciència, del present i del passat, donant a conéixer la seua dedicació i assoliments, sota el lema: "La ciència no té gènere"