Cançons canvis de classe.

El nostre coordinador d'igualtat i convivència, Leandre Ivorra, ha preparat unes cançons que escoltarem en els canvis de classe per a commemorar el 8 de març.

Aquestes són les cançons.

Timbre 1- 7.55/8.00h Respect (Aretha Franklin)

Declaració de principis d'una dona forta que exigeix respecte. "R-E-S-P-E-C-T". Aquesta versió d'Aretha Franklin va ser una fita per al moviment feminista.

Timbre 2-  8.55h Un bal di vedremo (Maria Callas)

L'ària més famosa de l'òpera Madama Butterfly. En aquesta òpera es mostra la discriminació i la violència contra les dones. A més, cantada per Maria Callas, desgraciadament famosa per la seua vida plena de sofriment.

Timbre 3- 9.50h La porta violeta (Rozalen)

"Però vaig dibuixar una porta violeta en la paret". Defensa que totes les dones maltractades siguen capaces de dibuixar una porta violeta.

Timbre 4- 10.45h Es van acabar les llàgrimes (Huecco)

Desgraciadament encara no s'han acabat les llàgrimes, però aquesta cançó llança un missatge de força i d'esperança.

Timbre 5- 11.05h I will survive (Gloria Gaynor)

Una altra cançó amb una lletra amb un missatge positiu. La gran Gloria Gaynor ens crida a sobreviure. La dona ja és lliure i pot seguir avant. La cançó es va convertir en un himne de l'alliberament femení.

Timbre 6- 12.00h Maria es beu les calles (Passió Vega)

"María ja no té por. María comença de nou". No tingueu por. Trencau les cadenes i comenceu de nou.

Timbre 7- 12.55h Ai Dolores (Reincidents)

Una altra cançó per l'eliminació de la violència contra les dones. Ara escoltem Reincidents, un grup de música punk rock sevillà que canta unes lletres molt crítiques amb la societat actual.

Timbre 8- 13.50h Eixir corrent (Amaral)

"Si tens por, si estàs patint has de cridar i eixir, eixir corrent". És una manera de dir a les víctimes que estem amb elles, que no estan soles, que les ajudarem a eixir d'on estan.

Timbre 9- 14.10h I tu, només tu (El Diluvi)

"Seràs aquella que vas voler ser" Aquesta cançó ens assegura que les dones agafaran les regnes de la seua vida. Un crit a favor de l'emancipació i l'alliberament.

Timbre 10- 15.05h Dolent (Beu)

Cançó en record de tots els feminicidis. Escrita un dia en quin quatre dones van ser assassinades a Espanya. I també en record d'una familiar de Bebe víctima de la violència masclista.