Alumnat de l’IES Ricardo Marín Ibáñez explora el món retro i la tecnologia en RetroPolis 2024

El passat 27 d’Abril, l’alumnat del grup de l’alt rendiment de l’IES Ricardo Marín Ibáñez va tindre l’oportunitat de submergir-se en el fascinant món de la tecnologia retro durant la seua visita a la sèptima edició de RetroPolis, celebrada a l’Escola Tècnica Superior d’Informàtica de la Universitat Politècnica de València (UPV). Esta experiència única va oferir als estudiants l’oportunitat d’explorar l’evolució de la informàtica i participar en emocionants tallers.

Explorant la història de la tecnologia

Durant la visita, els estudiants de l’IES Ricardo Marín Ibáñez van tindre l’oportunitat de recórrer una àmplia varietat d’exhibicions que abastaven des de les primeres consoles de videojocs fins als equips informàtics clàssics. L’exposició els va permetre comprendre com ha evolucionat la tecnologia al llarg dels anys i apreciar els avanços que han donat forma al món digital actual.

Tallers interactius

A més d’explorar les exhibicions, l’alumnat va participar activament en dos emocionants tallers. El primer va ser un taller de criptografia, on van aprendre sobre els fonaments de la seguretat informàtica i van tindre l’oportunitat de posar en pràctica tècniques de codificació i desxifrat de missatges. El segon taller es va centrar en la programació en BASIC, oferint als estudiants l’oportunitat de retrocedir en el temps i experimentar amb un dels primers llenguatges de programació.

Impacte en l’aprenentatge

La visita a RetroPolis va deixar una impressió duradora en l’alumnat de l’IES Ricardo Marín Ibáñez. A més de gaudir d’una experiència divertida i educativa, els estudiants van ampliar els seus coneixements sobre la història de la tecnologia i van adquirir noves habilitats en àrees com la seguretat informàtica i la programació. Esta experiència els va inspirar a explorar encara més l’apassionant camp de la informàtica i la tecnologia.

L’alumnat de l’IES Ricardo Marín Ibáñez desitja expressar el seu agraïment als organitzadors de RetroPolis per brindar-los esta increïble oportunitat d’aprenentatge. A més, agraïxen a l’Escola Tècnica Superior d’Informàtica de la UPV per allotjar este esdeveniment i per la seua càlida benvinguda.

En resum, la visita a la sèptima edició de RetroPolis va ser una experiència enriquidora i emocionant per a l’alumnat de l’IES Ricardo Marín Ibáñez. Esta oportunitat els va permetre submergir-se en la història de la tecnologia, participar en activitats interactives i ampliar la seua comprensió del camp de la informàtica. Esperem amb entusiasme futures oportunitats per a continuar explorant i aprenent en l’apassionant món de la tecnologia retro.

Més informació sobre Retropolis ací.