UNA EXPERIÈNCIA INOBLIDABLE: INTERCANVI AMB FRANÇA (2a part)

Al febrer, vint-i-un alumnes de Francés de 4t de l’ESO i 1r de Batxillerat vam iniciar una experiència d’intercanvi amb els alumnes francesos del lycée Évariste Galois de Sartrouville, una localitat a uns quilòmetres de Paris, exercint com a amfitrions de Paterna i del nostre IES Dr. Peset Aleixandre.

Tot just tres mesos després, a principis de maig, nosaltres, els alumnes espanyols, els vam retornar la visita, viatjant a França.

Va ser una setmana molt intensa, al mateix temps que meravellosa. Primer, per l’emoció de retrobar-nos amb els nostres correspondants. Segon, perquè vam tindre la gran sort de visitar tot el que fa de Paris una de les ciutats més belles del món: vam pujar els tres pisos de la coneguda i majestuosa Torre Eiffel, vegent les millors panoràmiques de la ciutat; vam passejar pels Camps Elíseos, pel Palau de Versailles i pel riu Sena en bateau mouche; vam resoldre un joc de pistes pel barri de Montmartre, el qual ens va conduir des del famós Moulin Rouge fins a la basílica del Sacré Coeur; vam fer una visita guiada mitjançant les obres del Louvre on vam poder contemplar quadres com “La Mona Lisa” i escultures com la “Venus de Milo”, entre d’altres; també vam gaudir de dos grans emblemes parisencs com són la Catedral Notre-Dame i l’Arc de Triomf.

A banda de totes les visites que vam fer amb les nostres dues professores acompanyants, vam poder passar un agradable cap de setmana amb les famílies de cadascun dels nostres correspondants francesos. Alguns vananar a parcs d’atraccions, uns altres vanpassejar per Paris la nuit, i vancomprovar el seu sobrenom de “Ciutat de les Llums”…

Finalment, l’últim dia, després d’assistir a classe en el nostre institut d’acolliment i amb llàgrimes en els ulls, va tindre lloc l’emotiu comiat abans de partir cap a l’aeroport.

En general, ha sigut una experiència magnífica per a recordar: segur que no quedarà només en l’experiència dels respectius viatges. Molts de nosaltres mantindrem el contacte amb els nostres nous amics. Tant de bo ens tornem a veure prompte! À très bientôt!