Gimcana de dones científiques

Una gimcana de dones científiques com a activitat final dins de les realitzades en commemoració tant del dia de la xiqueta i la dona en la ciència, com del dia de la dona treballadora. Des de diversos departaments s’han realitzat una serie d’activitats que s’ha portat a terme durant els mesos de febrer i març.

Mitjançant estes activitats l’alumnat ha conegut avanços científics i tecnològics diversos, des dels descobriments d’Hypatia d’Alejandria, passant pels Ada Byron (Ada Lovelace), Marie Curie, fins a Margarita Salas, entre moltes d’altres.

Amb este projecte interdisciplinar i interdepartamental s’han treballat continguts curriculars des d’un punt de vista feminista, és a dir, posant atenció també en les aportacions de les dones científiques, que tantes vegades ens queden en l’oblit o desconegudes.

Com a activitat de conclusió de l’aprenentatge, l’alumnat de 1r i 2n d’ESO ha participat en una gimcana consistent de realitzar diversos reptes, endevinalles i activitats diverses per tal de resoldre els enigmes referents als descobriments científics. Tot això per finalment arribar a conéixer a algunes de les científiques estudiades.