D’acord amb l’article 8 del Reial decret 217/2022 de 29 de març i el Decret 10/2022 de 5 d’agost del Consell, pel qual s’estableix l’ordenació i els ensenyaments mínims de l’Educació Secundària Obligatòria, l’alumnat de 1r ESO ha de cursar de manera obligatòria les següents matèries comunes:
- Biologia i geologia
- Educació física
- Geografia i Història
- Llengua castellana i literatura
- Llengua estrangera
- Matemàtiques
- Música
- Religió o atenció educativa
- Tecnologia i digitalització
- Valencià: llengua i literatura
Altres matèries:
- Tutoria
Així mateix, l’alumnat ha de cursar una matèria optativa a triar entre les següents:
*TA: Taller d’aprofundiment
Per a més detalls sobre les matèries optatives, consulte la següent informació:
Francés
L’assignatura de francés està pensada per a tot l’alumnat que ho desitge i vulga aprendre una nova llengua d’arrel llatina.
L’objectiu d’aquesta matèria optativa és aconseguir una mínima competència lingüística en llengua francesa per a poder comprendre i ser comprés en situacions de la vida quotidiana a més de conéixer els aspectes socioculturals i la manera de viure de França i dels països francòfons mitjançant la realització de projectes i exposicions, lectures en francés adaptades, tallers de crêpes, cinema, teatre, convivència amb alumnat d’altres instituts, correspondència amb instituts francesos, concursos, gimcanes, …
La metodologia és activa, flexible, participativa i centrada en l’alumnat. L’aprenentatge de la llengua s’adapta al nivell competencial de l’alumnat amb activitats orals, interactives, en línia, col·laboratives…
L’avaluació és formativa i contínua. Es valora molt l’interés i la participació. (+info)
Enginya i construïx amb Minecraft I (Taller d’aprofundiment)
Minecraft: Education Edition és una plataforma única per a explorar, col·laborar i aprendre de manera creativa, fomentant la resolució de problemes. Combina la diversió i la creativitat amb finalitats educatius, sent este, un dels seus punts més interessants. Minecraft incorpora ferramentes de col·laboració que permeten als estudiants treballar junts en projectes virtuals, la qual cosa fomenta el treball en equip i l’aprenentatge col·laboratiu.
L’alumnat gaudirà en un món d’aventures, on podrà crear tot tipus d’elements (edificis, ponts, vehicles, paisatges, monuments, ciutats…) sent el límit la seua imaginació i enginy.
També aprofundirem en l’ús de ferramentes informàtiques per a l’elaboració de: presentacions, posters, còmics, portades…, sense oblidar que, permet aprendre sobre el maneig d’emmagatzematge i treball en el núvol, així com, l’ús de correu corporatiu i Aules.
Es començarà amb xicotets reptes individuals, realitzant progressivament agrupacions adaptades als ritmes i perfils del grup. La valoració del procés d’aprenentatge es duu a terme mitjançant l’observació directa, amb especial atenció al desenvolupament del treball autònom, individual o en equip. Per a major aprofundiment en la matèria, punxen en l’enllaç de GUIA PER A FAMÍLIES.
Inglés oral
En anglés oral de 1r ESO treballarem de manera divertida per a millorar la competència comunicativa en anglés. Aprendràs a parlar de manera més fluida i a comunicar-te amb altres persones en llengua anglesa.
L’objectiu principal d’aquesta matèria és que els alumnes puguen aprofundir molt més en l’aprenentatge de la llengua i sobretot en destreses que es treballen en menor mesura en la matèria d’anglés. També es pretén que, en treballar de manera amena i dinàmica, l’alumnat gaudisca al màxim.
Les classes seran majoritàriament orals i es treballaran aspectes de la cultura anglosaxona, aspectes de la pronunciació (fonètica), així com altres continguts relacionats amb l’anglés. La metodologia que usarem serà dinàmica i hi haurà moltes activitats en grup. Alguns exemples d’activitats que farem en classe són: cançons, receptes, gimcanes, exposicions orals i xicotetes representacions teatrals o role-plays.
Informàtica bàsica (Taller d’aprofundiment)
Informàtica bàsica és la primera de les assignatura que compon l’i tinerario formatiu dissenyat pel departament d’Informàtica de l’IES Nit de l’Albà amb l’objectiu que l’alumnat del centre que desitge triar aquestes assignatures optatives adquirira una competència digital adequada a les necessitats la societat actual.
En Informàtica bàsica l’alumnat aprendrà a utilitzar les eines habituals de la informàtica a nivell usuari que necessitarà en els següents cursos acadèmics i en la seua vida fora del centre:
- Navegació segura per Internet
- Enviament i recepció de correus electrònics
- Maneig de sistemes operatius
- Ús del processador de textos
- Iniciació a la informàtica
L’objectiu és que l’alumnat, d’una forma pràctica, aprenga a traure-li el màxim partit a l’ordinador i al seu telèfon mòbil perquè, com a eines, l’ajuden a ser més productiu i eficaç en la seua formació acadèmica i en la seua vida.
Laboratori d’arts escèniques
Aquesta és una assignatura única i emocionant dissenyada per als alumnes de primer de l’ESO. En aquest curs, els estudiants tindran l’oportunitat d’explorar la seua creativitat a través d’una varietat d’activitats escèniques, incloent teatre, dansa, música i més.
En aquest laboratori, els estudiants aprendran tècniques d’actuació, expressió corporal i vocalització, tot això mentre s’ho passen bé i treballen en equip. A més tindran podran participar en representacions teatrals
Aquest curs és perfecte per a aquells estudiants que vulguen desenvolupar la seua creativitat i expressió artística, mentre aprenen habilitats valuoses per al futur acadèmic i professional. Si vols formar part d’aquest emocionant viatge de descobriment artístic, no dubtes a inscriure’t!
Mitologia bàsica. Explica’m un mite. (Taller d’aprofundiment)
Explica’m un mite és una assignatura relacionada amb tots els camps del saber i aconsellable per a tot l’alumnat que vulga conéixer una mica més de l’origen de la nostra cultura, llengua i costums de vida ja que en les civilitzacions de Grècia i Roma es troba la base de la cul-tura occidental i d’Europa.
Quins continguts treballarem? Els mites i llegendes de Grècia i Roma, centrant-nos en els déus i deesses de la mitologia clá-sica, així com la seua pervivència en l’actualitat: cinema, còmic, jocs, publicitat… a més de luga-cap de bestiar i personatges famosos en el món clàssic.
Com treballarem? Mitjançant imatges, pel·lícules, lectures, cançons, visita a museus… A més, reflexionarem i debatrem sobre els textos i temes treballats, realitzarem exposicions…
S’avaluarà mitjançant la valoració de les intervencions i actituds de l’alumnat: assistència, puntualitat, respecte a les normes de convivència, elaboració de presentacions, qüestionaris, murals.
Més informació en el blog CLÀSSIQUES del Nit.
Projecte interdiciplinari: amistats creadores (O.D.S) (Taller d’aprofundiment)
La matèria es divideix en 3 blocs. El primer sobre principis dialògics (aprendre a connectar). L’enfocament d’aquest projecte interdisciplinari és dialògic i, per tant, el treball en la integració d’aquests principis en l’alumnat com a vertebradors del seu quefer diari serà prioritària.
El segon sobre la persona (aprendre a conviure). Dins dels objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 ens centrem en aquesta línia de treball:
- El benestar: crítica, autocrítica, acceptació i disconformitat. Autoregulació emocional, estrés i resiliència. Educació afectivosexual.
- La diversitat: identitat de gènere, sexe biològic, expressió de gènere i orientació sexual. Diversitat social i cultural. Prejudicis.
- La igualtat entre dones i homes. Estereotipus i rols de gènere. Prevenció de l’abús sexual i la violència masclista.
El tercer sobre la resolució de conflictes (aprendre a créixer): Valors, drets i deures de la ciutadania democràtica. Diàleg i empatia com a instruments de resolució pacífica de conflictes.
Taller de relacions digitals saludables
El taller de relacions digitals saludables, al costat d’Informàtica bàsica, és una matèria optativa de 1r d’ESO dins de l’i tinerario formatiu dissenyat pel departament d’Informàtica de l’IES Nit de l’Albà amb l’objectiu que l’alumnat del centre adquirira una competència digital adequada a les necessitats la societat actual.
En el taller de relacions digitals saludables bàsica l’alumnat aprendrà a interactuar amb els seus iguals i amb la tecnologia de manera sana i positiva treballant continguts com:
- La gestió de la seua identitat digital.
- La cerca, selecció, organització i creació de continguts digitals.
- La reducció de la bretxa digital.
- Funcionament i característiques bàsiques de dispositius digitals.
- Fonaments, ús bàsic i segur d’Internet.
- Relacions saludables en un entorn digital.
- Riscos i amenaces en Internet: addiccions, ciberassetjament, fraus…
L’objectiu d’aquesta matèria és que l’alumnat puga fer ús de les eines digitals en el seu dia a dia i relacionar-se a través d’elles d’una manera segura i saludable.