4t ESO

D’acord amb l’article 8 del Reial decret 217/2022 de 29 de març i el Decret 10/2022 de 5 d’agost del Consell, pel qual s’estableix l’ordenació i els ensenyaments mínims de l’Educació Secundària Obligatòria , l’alumnat de 4t ESO ha de cursar de manera obligatòria les següents matèries comunes:

  • Educació en valors cívics o ètics
  • Educació física
  • Geografia i Història
  • Llengua castellana i literatura
  • Llengua estrangera (anglés)
  • Matemàtiques (A o B depenent d’itinerari)
  • Religió o atenció educativa
  • Tutoria
  • Valencià: llengua i literatura

A més, haurà de cursar 3 matèries d’opció depenent de l’itineratio formatiu triat:

Intinerario de Batxillerat de ciències
  • Matemàtiques B
  • Biologia i geologia
  • Física i química
  • Triar una entre:
    • Digitalització
    • Formació i orientacion laboral
    • Francés
    • Tecnologia
Intinerario de Batxillerat d’humanitats i ciències socials
  • Matemàtiques B
  • Economia i emprenedoria
  • Llatí
  • Triar una entre:
    • Digitalització
    • Formació i orientacion laboral
    • Francés
Itinerari de Batxillerat d’arts
  • Matemàtiques A
  • Expressió artística
  • Música
  • Triar una entre:
    • Digitalització
    • Formació i Orientacion laboral
    • Francés
Itinerari d’FP o terminal
  • Matemàtiques A
  • Digitalització
  • Tecnologia
  • Triar una entre:
    • Formació i Orientacion laboral
    • Francés

Així mateix, l’alumnat ha de cursar una matèria optativa a triar entre les següents:

*TA: Taller d’aprofundiment

Per a més detalls sobre les matèries optatives, consulte la següent informació:

Filosofia
Optativa 4ESO Filosofía

En aquesta assignatura ens farem moltes preguntes interessants i tractarem de donar-los respostes: Què és l’ésser humà?, què és la realitat?, què és la veritat?, és el mateix una opinió que un coneixement?; què és la llibertat?… A més aprendrem a argumentar correctament per a poder debatre sobre tots aquests temes i molts altres d’actualitat: el medi ambient, la diversitat personal i cultural, el consum responsable, la justícia, la creativitat, la democràcia o les nostres relacions amb els altres.Com aprenem?

Tu seràs el protagonista del teu propi aprenentatge, participant en els grups cooperatius. els projectes, les exposicions, els debats, la classe invertida, el rol play, la ludificació.

Com s’avalua? Tenint en compte: participació en les exposicions i debats; el treball i la participació en classe; elaboració de vídeos; elaboració de podcast; diari de classe; tertúlies sobre els llibres i textos treballats.

Francés per projectes
Optativa 1ESO Francés

L’assignatura de francés està pensada per a tot l’alumnat que ho desitge i vulga aprendre una nova llengua d’arrel llatina.

L’objectiu d’aquesta matèria optativa és aconseguir una mínima competència lingüística en llengua francesa per a poder comprendre i ser comprés en situacions de la vida quotidiana a més de conéixer els aspectes socioculturals i la manera de viure de França i dels països francòfons mitjançant la realització de projectes i exposicions, lectures en francés adaptades, tallers de crêpes, cinema, teatre, convivència amb alumnat d’altres instituts, correspondència amb instituts francesos, concursos, gimcanes, …

La metodologia és activa, flexible, participativa i centrada en l’alumnat. L’aprenentatge de la llengua s’adapta al nivell competencial de l’alumnat amb activitats orals, interactives, en línia, col·laboratives, … L’avaluació és formativa i contínua. Es valora molt l’interés i la participació. (+info)

Inglés oral
Optatica 4ESO Inglés oral

En Inglés Oral de 1r ESO treballarem de manera divertida per a millorar la competència comunicativa en anglés. Aprendràs a parlar de manera més fluida i a comunicar-te amb altres persones en llengua anglesa.

L’objectiu principal d’aquesta matèria és que els alumnes puguen aprofundir molt més en l’aprenentatge de la llengua i sobretot en destreses que es treballen en menor mesura en la matèria d’anglés. També es pretén que, en treballar de manera amena i dinàmica, l’alumnat gaudisca al màxim.

Les classes seran majoritàriament orals i es treballaran aspectes de la cultura anglosaxona, aspectes de la pronunciació (fonètica), així com altres continguts relacionats amb l’anglés. La metodologia que usarem serà dinàmica i hi haurà moltes activitats en grup. Alguns exemples d’activitats que farem en classe són: cançons, receptes, gimcanes, exposicions orals i xicotetes representacions teatrals o role-plays.

NIT-TECNO SWITCH: Your 3D world. (Taller d’aprofundiment)

NIT-TECNO Switch aprofundix disseny gràfic en 2D i 3D, així com en la impressió 3D. No deixant a un costat la Intel·ligència Artificial i la Realitat Augmentada, que aprendrem a utilitzar per a facilitar el treball o, simplement, com una mera inspiració. A través de la resolució de projectes reals, sent el propi alumnat el que decidisca que idea vol implementar, es dissenyen i fabriquen prototips funcionals.

L’estudiant tria el quin i com de les seues creacions, depenent de les seues inquietuds. Les seues preferències determinaran si entren en la programació i automatització de les seues produccions. El límit el posaràs tu!

Mitjançant el treball en equip, es donarà l’opció de participar en concursos nacionals reconeguts (en els quals ja hem sigut guardonats en les edicions 2022 i 2023 amb el primer premi nacional) Fomentant l’I+D+i: disseny, desenvolupament i innovació de productes tecnològics.

La valoració del procés d’aprenentatge es durà a terme mitjançant l’observació directa, prestant especial atenció al desenvolupament del treball autònom, individual o en equip, i a la reflexió crítica del procés.

Projecte interdisciplinari: La nostra societat global. Models de Nacions Unides. (NITMUN)
Optativa 4ESO NITMUN

En aquesta assignatura aprendràs quins són els drets que tenim per ser persones i la seua situació en els diferents països del món. Participaràs en tres projectes diferents:

  • Marató de Drets Humans
  • Debats sobre els teus drets
  • NITMUN

Aprenem de manera activa, tant en grup com individualment: investigant, exposant i debatent amb l@s compañer@s. Us convertireu en activistes pels DDHH en la Marató i en delegad@s dels països en els NITMUN per a proposar solucions als problemes del món. A més, veurem pel·lícules interessants que ens introduiran en els temes a tractar.

Com s’evalua? Sense exàmens tradicionals. El 80% de la nota depén de la teua participació oral en les exposicions, els debats i les tertúlies sobre els temes proposats. El 20% restant es correspon amb els documents de posició elaborats a partir de la vostra investigació.

Taller d’aprofundiment en història de l’art (Taller d’aprofundiment)
Optativa 4ESO Historia del arte

T’agrada viatjar, conéixer noves ciutats i monuments?

Si la resposta és sí, aquesta és la teua assignatura!

Com treballarem?

Realitzarem recorreguts virtuals per ciutats espectaculars i coneixerem el seu patrimoni. Proposarem projectes per a descobrir i entendre les obres d’art que sempre t’han atret.

Com ho avaluarem?

S’avaluarà a través del treball individual i grupal realitzat en classe, la participació serà fonamental. L’objectiu és aprendre gaudint i contagiar-nos de la passió per l’art.

Videojocs i robòtica (Taller d’aprofundiment)
Optativa 4ESO Videojuegos y robótica

L’assignatura Videojocs i robòtica es dirigeix a l’alumnat amb inquietuds en l’àmbit de la creació de videojocs i aplicacions de la robòtica actual. En ella es pretén aconseguir de l’alumnat un augment en la seua comprensió del funcionament, història i programació dels videojocs així com de l’aplicació dels actuals dispositius electrònics en l’àmbit de l’automatització i la robòtica.

Es tracten, entre altres, els següents continguts:

  • Fonaments de programació
  • Eines de desenvolupament de videojocs
  • Intel·ligència artificial
  • Autòmats programables
  • Muntatge de robots

El curs es duu a terme a les aules d’informàtica amb un ordinador per alumne i sessió personal amb les eines necessàries per a desenvolupar els objectius.

Les pràctiques són realitzades en les sessions presencials tenint, no obstant això, el suport de la plataforma Aules mitjançant la qual poden organitzar i entregar les seues tasques, accedir a la informació teòrica i consultar amb el docent els dubtes que puguen aparéixer-li fora de l’horari lectiu.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies