Benvolgudes famílies:
Segons la Llei 4/2018 de 21 de febrer de la Generalitat, per la qual es regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià, a partir del curs 2021-2022 s’aplicarà el PROGRAMA D’EDUCACIÓ PLURILINGÜE I INTERCULTURAL (PEPLI) que canvia la distribució de la llengua vehicular de les diferents assignatures en l’ESO, BAT, FP i FPA.
L’IES NIT DE L’ALBÀ en coordinació amb els centres de primària que tenim adscrits (CEIP JM López Orozco, CEIP Ramon Llull, CC Sagrada Família i CEIP Verge de l’Asunción) ha garantit la continuïtat mitjana del programa d’educació plurilingüe dels nostres col·legis (segons l’article 13 de la citada llei). Així, la nostra distribució serà aproximadament del 47% en castellà, el 36% en valencià i el 17% en anglés. Punxa en l’enllaç per a consultar la informació detallada de cada curs.
- QUÈ ÉS EL PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE (PLC)?
El PLC és el document pel qual es regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià, és l’instrument mitjançant el qual cada centre educatiu articula i concreta l’aplicació del Programa d’educació plurilingüe i intercultural (PEPLI) d’acord amb les característiques del centre educatiu i de l’alumnat.
El nostre PLC és un projecte que naix basant-se en els quatre PLC dels nostres col·legis (CEIP J. M. López Orozco, CEIP Ramon Llull, CC Sagrada Família i CEIP Verge de l’Asunción,) i, a més, consensuat pel Claustre i el Consell Escolar de l’institut i autoritzat per la Conselleria d’Educació.
Tindrà una vigència de quatre cursos (a partir del curs 2021-2022), es revisarà el curs 2024-2025.
- OBJECTIUS:
Aconseguir que l’alumnat aconseguisca els nivells bàsics de referència en competència comunicativa oral i escrita en valencià (nivell B1 en l’ESO, B2 en BAT), castellà (nivell B1 en l’ESO, B2 en BAT) i, en anglés (nivell A1 en l’ESO, A2 en BAT).
Garantir el dret de tot l’alumnat a aconseguir el seu màxim potencial quant al coneixement i a l’ús de les llengües, independentment de la procedència sociocultural de les famílies, de les competències comunicatives, de les experiències culturals amb què arriben al centre, i de les seues aptituds i estils d’aprenentatge.
- METODOLOGIA:
Les línies metodològiques prendran com a marc general l’adopció d’enfocaments plurilingües integrats (Llei 4/2018, art. 21), tant en l’ensenyament de les llengües (tractament integrat de llengües, TEL) com en l’ús vehicular (diverses modalitats del tractament integrat de llengües i continguts, TILC).
- CRONOGRAMES:
Complint la normativa vigent de la GVA i amb l’objectiu d’impulsar el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià, en el nostre institut hem elaborat un cronograma assumible per a garantir els percentatges que ens corresponen per llei [Llei 4/2018 de febrer, de la Generalitat Valenciana, per la qual es regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià (DOCV 22.02.2018)]. Punxa en l’enllaç per a consultar la informació detallada de cada curs.