Activitat Educació Física Auxili amb Bici

Aquest mes de maig, el nostre alumnat de 4t d’ESO s’ha submergit en la unitat didàctica de ‘AUXILI AMB BICI’. En ella, s’han sentit com a autèntic personal de rescat i de seguretat viària, contribuint així a valors cívics que tant necessita hui dia la nostra societat.
     Primerament, han aprés procediments essencials vinculats al SUPORT VITAL BÀSIC, com l’ús del desfibril·lador i els passos a seguir durant una Reanimació Cardiopulmonar (RCP). A més, s’han format en maniobres, com la de Heimlich, per a poder actuar davant una obstrucció de la via respiratòria.
      Més tard, han experimentat en les seues pròpies carns mitjançant el maneig de vehicles (bicicleta, patins, etc.) les normes bàsiques de trànsit a seguir en la seua rutina diària i, pròximament, en la seua etapa adulta.
      Finalment, a tot això se li ha donat un fermall excepcional on han pogut gaudir d’una ruta anada-tornada a la platja de Les Arenes a València, a través del Parc de Capçalera, Antic del Jardí del Túria i el carril bici habilitat per zones urbanes com l’Avinguda Balears, aplicant així les seues nocions en trànsit de forma contextualitzada i real.
     Mil gràcies a tot l’alumnat, a les seues famílies i al professorat des del departament d’EF! Ja que sense la seua contribució no hauria sigut possible portar aquesta última activitat complementària a terme.