Gimcana Les bruixes i el patrimoni industrial

L’alumnat de 1r d’ESO ha participat en una gimcana consistent en atrapar bruixes del llibre de Roald Dahl i al mateix temps conèixer el patrimoni industrial del Port de Sagunt. Finalment l’oratge ha cedit i ha permés realitzar-la sense una gota de pluja entre les 10.00 i les 14.00 hores del dijous 28 d’abril.

L’activitat s’ha organitzat des de l’Àmbit Social i Lingüístic amb la col·laboració de Julia Benito i Tania Martínez del departament de Castellà; Antonio Ortiz, membre del grup de treball «Contrast», que ha aportat fonts i recursos d’experiències anteriors semblants, i Maria García del departament de Geografia i Història; i David Mas i Ramon Peris del departament de Valencià. També han ajudat Estefania García del departament d’Anglés i alumnat de 4t d’ESO d’Art dramàtic que estaven al control de diversos punts de la gimcana.

Mapa interactiu

L’objectiu d’aquesta gimcana és arribar a 14 punts de la població a partir de pistes per a descobrir la ruta per arribar a llocs majoritàriament relacionats amb el patrimoni industrial que es conserva en la població. Al mateix temps van col·leccionant unes targetes que al dors tenen impreses bruixes a partir de la lectura que han fet del llibre Las brujas. Aquestes mateixes targetes són les que faciliten preguntes i informació amb QR per tal d’arribar a tots els llocs assignats. També disposen d’un QR que facilita l’accés a un mapa interactiu que mostra els llocs on s’ha d’anar, així com la informació i les imatges de les targetes.

Un altre dels objectius ha sigut distribuir l’alumnat en equips de 5 alumnes de forma que anaven sense el suport del professorat per tota la població i així desenvolupar la seua autonomia mentre participen de l’activitat col·laborativament. En aquest cas, les TIC permeten fer un seguiment de cada equip, perquè el professorat segueix l’evolució de cada equip a través de les xarxes socials. I és que, un altre dels objectius és que aprenguen a utilitzar els seus dispositius mòbils com una ferramenta de treball eficaç. Havien de cercar informació, consultar el mapa, llegir QR i enviar les respostes en privat al mòbil del centre. En la presentació següent es mostren exemples del contingut que han enviat com a resposta a les preguntes i reptes plantejats en cada punt de la gimcana.

L’experiència, en general, ha sigut molt positiva, l’alumnat s’ha mostrat engrescat i participatiu; Així que esperem que la pròxima edició siga encara millor.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies