PREMIAT ALUMNE DE FRANCÈS DE L’IES LEOPOLDO QUEROL

Iker Miralles Sancho, alumne de francès primer idioma de 1r de Batxillerat a l’IES Leopoldo Querol de Vinaròs, ha sigut guardonat amb el primer premi del concurs de producció en llengua francesa organitzat per l’Associació de Professors de Francès de València i adreçat a l’alumnat de francès de tota la Comunitat Valenciana.

En l’any dels Jocs Olímpics de Paris 2024, la temàtica del concurs no podia ser una altra que «L’esport i els valors de l’olimpisme».

Iker havia d’escriure un text en francès contant una experiència personal, una anècdota o fins i tot inventar una història entre 350 i 400 paraules.

Aquesta història havia de contindre, a més, quatre de les paraules que el Ministeri de Cultura francès ha triat per a l’any 2024 dins del programa “Dis-moi dix mots » (Dis-me 10 paraules), acció cultural i educativa que convida als participants a expressar-se de forma literària o artística en torn a deu paraules triades del món francòfon. En aquest cas eren paraules relacionades amb l’esport.

Iker Miralles les va utilitzar de forma magistral en la seua producció escrita, contant una història basada en una experiència personal que ens ensenya que els valors de l’esport van més enllà de la victòria. El respecte, la disciplina, l’esperit de superació i, el treball en equip, entre altres, ens fan ja campions.

El passat divendres 14 de juny, en presència dels seus companys i companyes, Iker va rebre el premi enviat per l’APFVAL de mans del director del centre Andreu Branchat, la seua tutora Mariona Baixauli i Mª Teresa Ulldemolins, la seua professora de francès.

Bon treball, Iker! Enhorabona!