Alumnes de l’IES Leopoldo Querol porten l’absurd de Beckett al Centre de Dia L’Onada

Els alumnes de Primer de Batxillerat de l’optativa d’Arts Escèniques de l’IES Leopoldo Querol van interpretar aquest dijous 20 de juny una versió reduïda de l’obra «Esperant a Godot» en el Centre de dia L’Onada.

Davant de més de mig centenar d’usuaris, Carla Llàtser, Àgata Ribera, Adriana Giner i Martina Juanola han interpretat un extracte de l’obra del premi Nobel de Literatura Samuel Beckett. En el muntatge han comptat amb la col·laboració d’Andrei Ionut Triffa, qui s’ha encarregat de la tramoia, i de Bryan López, qui va fer les funcions de director d’escena.

El muntatge ha sigut tot un repte per als alumnes perquè no sols han hagut d’eixir de la sala d’actes on havien estat assajant l’obra durant els últims dos mesos, sinó que a més han hagut d’adaptar-se a la meteorologia. En principi l’obra s’anava a interpretar al jardí del centre, però la pluja que va caure al migdia del dijous va obligar a representar-la a l’interior.

L’habilitat de Triffa va permetre solucionar la situació recreant el famós desmai de Beckett en la pantalla de la televisió. Per part seua, López va animar i va dirigir a les seues companyes, que s’estrenaven en les arts escèniques davant públic amb aquesta recreació que van fer del món becketiano, mitja hora en la qual es van donar cita tots els absurds i contrasentits amb els quals Beckett ironitzava sobre la vida contemporània.