Qui som?

DIVERSIA Las Fuentes pretén ser un espai d'escolta, acollida i atenció a tot l'alumnat LGTBI (Lesbianes, Gais, Trans, Bisexuals e Intersexuals) del centre i a les seues famílies en una etapa de gran complexitat i vulnerabilitat, ja que és quan es produeix el descobriment de l'orientació sexual i/o la consolidació de la identitat de gènere.

De vegades, pots sentir-te diferent de la resta i pots travessar un procés difícil abans d'arribar a l'acceptació plena de la teua orientació sexual amb infinitat de dubtes i preguntes. Aquest període pot resultar dolorós si no es comparteix, per la qual cosa intentarem acompanyar-te en aquest complex procés, sempre que així ho desitges, preservant la teua intimitat i tot allò que ens relates.

No t'has d'agobiar ni angoixar perquè entenem pel que estàs travessant, atès que sorgeixen pors i temors, però pensa que hi ha diferents maneres de viure la sexualitat i és totalment normal.

Amb tot, la realitat LGTBI és invisible a les aules i manifestar una orientació sexual i/o de gènero suposa un estigma, un assenyalament públic o una manera de sortir de l'armari força traumàtica. També ho és per als companys que els donen suport per por del rebuig i de l'assetjament.

En un clima de confiança, seguretat, respecte, privadesa i discreció pretenem atendre els teus dubtes i preguntes respecte a la diversitat sexual, familiar i d'identitat.

Així mateix, si estàs patint discriminació i/o assetjament LGTBIfòbic en forma d'insults, malnoms, burles, imitacions, gestos, acudits, rumors, menyspreus, humiliacions, rebuig, exclusió i marginació social, intimidació, amenaces, agressions físiques directes o indirectes..., no t'ho calles i explica'ns-ho, estem per ajudar-te i fer que et sentis bé. No estàs sol, tot i que sovint el silenci, la indiferència i la complicitat de la resta et faci pensar el contrari. Existim per a comprovar que no es tornen a repetir més situacions d'assetjament i se't respecte.

Afortunadament, en aquesta tasca comptem amb l'ajuda i l'assessorament d'ORIENTA (900 10 10 15 telèfon gratuït o 966 29 35 79) (fullet informatiu), una oficina integral LGTBI de la Generalitat Valenciana a Alacant. De la mateixa manera, col·laboren associacions LGTBI de la província i de la Comunitat Valenciana.

¿Com podeu contactar amb l'espai DIVERSIA Las Fuentes?

Ho pots fer personalment preguntant per l'espai Diversia al teu tutor/a o en Prefectura d'Estudis. No obstant això, si tens objeccions, et bloqueja la situació o et fa vergonya, pots posar-te en contacte amb nosaltres de forma molt més confidencial a través del correu electrònic: diversialasfuentes@gmail.com

I RECORDA!!

La diversitat es la norma... i no hi ha ningú com tu

Diversos per sentir i voler