PROJECTE D’INVESTIGACIÓ I INNOVACIÓ EDUCATIVA (PIIE). 2024-26

Títol:

Nous espais educatius. Condicionament d’exteriors per al desenrotllament de processos d’ensenyança-aprenentatge.

Característiques del projecte:

El IES Las Fuentes va ser construït fa 15 anys. Compta amb espais interiors perfectament equipats per al desenrotllament dels processos d’ensenyança-aprenentatge, així com alguns racons que també es podrien aprofitar. No obstant això, fora de les edificacions ens trobem amb àmplies zones que a penes poden utilitzar-se per falta d’ombra. Per a corregir esta deficiència, any rere any hem anat plantant arbres. Ara, pretenem anar més enllà instal·lant tendals en llocs estratègics i creant nous llocs per a dur a terme reunions que contribuïsquen a millorar el clima de convivència, l’atenció a persones amb necessitats especials, la pràctica de la lectura, el joc, etc. L’objectiu últim és fomentar noves metodologies educatives com l’aprenentatge cooperatiu, l’aprenentatge basat en projectes, l’aprenentatge servicis, l’aprenentatge basat en reptes i l’aprenentatge basat en jocs, amb tot l’alumnat i altres membres de la comunitat educativa (famílies, formadors, etc.). Paral·lelament a la creació d’estos nous espais, es durà a terme un procés d’investigació amb base i resultat de component teòric que puga compartir-se amb altres centres educatius.

Agents participants:

Alumnat, AMPA i Regidoria de Medi ambient de l’Ajuntament de Villena.

Objectius previstos amb la subvenció obtinguda:

a) Creació d’espais exteriors que afavorisquen determinats processos d’ensenyança- aprenentatge.

    a-1) Col·locació d’un tendal de 4,25x 3,50m en la paret del gimnàs que dona a les pistes esportives per a crear un aules a l’aire lliure.

    a-2) Plantació d’un arbre (platanus hispànica) que produïsca ombra sobre sobre la doble bancada de formigó enfront de la façana principal, al costat de les pistes esportives, per a crear un lloc de trobada.

    a-3) Construcció d’un dom de 4 metres de diàmetre amb llistons de fusta que servisca de lloc de lectura.

    a-4) Pintura d’uns escacs gegants en el sòl i elaboració de peces de cartó pedra, al costat de la cantina.

    a-5) Col·locació d’un pèrgola al costat de l’hort i a l’hivernacle per a habilitar una aula-taller.

    b) Investigació sobre les metodologies educatives que poden aplicar-se en els espais creats.

    b-1) AbP i Aprenentatge basat en servicis. Amb el suport de l’aula taller, es cultivaran espècies florals i arbòries en l’hort i en l’hivernacle, per a proporcionar-les als cicles formatius d’imatge personal i a la comunitat, fent partícips als departaments de Biologia, Física i Química, Matemàtiques, Dibuix, etc.

    b-2) Aprenentatge basat en reptes (cercles dialògics o cercles restauratius a fi de millorar la convivència) en el nou lloc de trobada enfront de la façana principal.

    b-3) Aprenentatge col·laboratiu a les aules al costat del gimnàs. El professorat durà a terme explicacions tant a l’alumnat en general com a l’alumnat amb necessitats específiques, sobre pràctiques que després caldrà realitzar en les pistes esportives.

    b-4) Foment de la lectura en el dom. Es considerarà una extensió de la biblioteca, tant per a ser utilitzat de manera individual com per a realitzar sessions del club de lectura amb l’alumnat o sessions amb el club de lectura de les famílies.

    b-5) Joc cooperatiu en el tauler d’escacs gegants. Hi haurà tant explicacions per a iniciar-se en la pràctica d’este joc, com a exhibicions o campionats amb assistència de públic.

    Avís de privacitat

    Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

    Veure política de cookies