Introducció

L'IES Las Fuentes de Villena va complir, en el curs 2018-19 el seu desè aniversari. Es tracta, doncs, d'un centre relativament nou, amb un nombre d'alumnes que ha anat augmentant gradualment fins situar-se entorn de 650.Compta amb una AMPA (renovada en el curs 2018-19) l'objectiu del qual és facilitar la comunicació entre el centre, les famílies i la comunitat educativa en general, així com col·laborar en totes les iniciatives que es vagen proposant.

L'oferta educativa està composta pel primer i segon cicle d'ESO (amb un PMAR en 3r i un PR4 en 4t), així com un Batxillerat Científic-Tecnològic, un altre d'Arts i un tercer d'Humanitats i Ciències Socials. Així mateix, imparteix Formació Professional Bàsica (de Perruqueria i Estètica); Cicles Formatius de Grau Mitjà de Perruqueria, Estètica i Activitats Comercials, així com el Grau Superior de Comerç Internacional, Transport i Logística i Estètica Integral.

Des dels seus orígens, l'IES Las Fuentes ha estat obert a les institucions de la ciutat i de l'entorn i s'ha adscrit als principals programes oferits per les administracions locals, regionals, nacionals i internacionals. En el curs 2013-14 va aconseguir passar a formar part de la Xarxa de Centres Plurilingües de la Conselleria d'Educació. Això, va permetre dur a terme una implantació progressiva del Valencià juntament amb el desenvolupament d'una assignatura en Anglès des de 1r fins a 4t d'ESO. Després va desenvolupar un Programa Experimental de Plurilinguïsme per a continuar treballant en aqueixa línia. En els últims cursos ha dut a terme diferents accions formatives dins del Programa Erasmus+.

En un primer moment van ser mobilitats CA 101 perquè el professorat aprofundira en el coneixement de la metodologia CLIL i d'altres metodologies i noves tecnologies per als processos d'ensenyament-aprenentatge. Després es va aconseguir formar part d'un projecte CA 229 juntament amb altres centres de Portugal, Alemanya, Itàlia i Hongria sobre la integració de discapacitats i diferències culturals a les nostres aules i societats, i d'un altre amb centres de França, Grècia, Itàlia i Lituània sobre energies renovables. Després, s'ha aconseguit coordinar un altre projecte KA229 amb centres de Lituània, Hongria i Romania sobre Esport inclusiu. Paral·lelament, s'han dut a terme intercanvis d'alumnat d'ESO amb un centre pròxim a Hèlsinki i un altre de Budapest, així com amb un centre de Münster (Alemanya) amb alumnat d'FP. També s'ha format part d'un Consorci organitzat pel CEFIRE d'Elda sobre Coeducació i Inclusió i participarà, a partir de 2021, en un altre coordinat pel IES Batoi d'Alcoi amb els Cicles Formatius de la família d'Imatge Personal. A més, en els últims anys s'han aconseguit beques perquè l'alumnat de Formació Professional de Grau Mig realitze pràctiques formatives a Croàcia i París. Més enllà de tot això, al desembre de 2020 es va aconseguir la Carta ECHE perquè l'alumnat de Formació Professional de Grau Superior realitze pràctiques formatives subvencionades amb països europeus associats, i en 2021, les noves acreditacions KA120 per al Programa Erasmus+ 2021-27, que permetran que el professorat i l'alumnat d'FP i Educació secundària puguen continuar realitzant projectes i viatges educatius en el marc de la Unió Europea.

D'altra banda, en els últims anys l'IES Las Fuentes ha obtingut ajudes econòmiques de la Conselleria per a portar a un projecte d'Innovació i Investigació relacionat amb la robòtica i per a desenvolupar un Pla de Foment de la Lectura i Dinamització de la Biblioteca (que ha desembocat en la creació d'un Club de lectura compost per alumnat de diferents nivells i professorat).

Igualment, s'ha implementat un Pla de Formació del Professorat centrat en la millora de la convivència i en el coneixement de noves tecnologies i metodologies en els processos d'ensenyament-aprenentatge.

En resum, podria dir-se que l'IES Las Fuentes és un centre públic, jove i dinàmic, que està desenvolupant responsablement quants programes s'ha posat al seu abast, i que aspira a una constant modernització i a la internacionalització de la seua labor. El seu major compromís: poder oferir un ensenyament de qualitat que facilite l'èxit escolar i prepare al seu alumnat de la millor manera possible per a afrontar els reptes de les societats actuals i del futur.

Entrada principal de l'institut