Visita a la Piscifactoria

Visita a la piscifactoria de Tuéjar

tuejar5

Hui ens hem desplaçat amb els alumnes de 1o del Cicle de Producció Agropecuària a la Piscifactoria de Tuéjar, dependent de la Conselleria d'Agricultura i Pesca i gestionada per Vaersa, on es fan treballs de producció d'exemplars de truita i cria d'anguiles.

La visita va ajudar a completar l'anàlisi de la importància de l'olivar a la comarca i de les infraestructures disponibles per part del sector agrícola per a fer rendible el seu cultiu.
Una oportunitat per a aprofundir per part de l'alumnat en el coneixement del sector agrícola i per a continuar aconseguint competències professionals per part dels alumnes i alumnes.

La sobrepesca en les desembocadures dels rius, unida a la contaminació dels ecosistemes aquàtics, la construcció de grans preses i el canvi climàtic, han portat a aquesta espècie a la vora de l'extinció.
El Centre de cultiu de peixos de Tuéjar es dediquen a la cria i conservació d'aquesta espècie, retornant-la al seu entorn quan té un any i mig perquè remunte els rius i torne a la mar.

Hem pogut participar en un mostreig d'espècies en el riu Turía (Chulilla), amb pesca elèctrica. Allí, es prenen els principals paràmetres (pes ,longitud, etc..) de les espècies mostrejades i posterior devolució al riu. També es controla la presència d'espècies invasores (lucio, perca, cranc americà, etc).