Producció Musical – Podcast “Murta a tres veus”

Segons el decret 108/2022 de 5 d ́agost de la Conselleria d ́Educació, Cultura i Esport s ́estableix el currículum de les diferents matèries del Batxillerat.

Entre elles tenim Producció Musical, una optativa de Batxillerat que ens permet, com diu la llei, treballar aspectes pràctics i tècnics en la creació de productes sonors.

La producció musical és el procés pel qual es genera un producte sonor a través de la creació, la interpretació i el seu registre amb sistemes de gravació i edició.
L ́alumnat d ́aquesta matèria de l ́IES La Murta, ha iniciat l ́edició d ́un programa de ràdio amb el format del podcast.

La utilització del podcast aporta un recurs didàctic que ens permet programar i dissenyar activitats per aprofundir en els continguts d’una manera diferent i amb la intervenció de les TIC.

El Podcast en l’aula ens permet desenrotllar les diferents competències específiques vinculades a les competències clau, a través del treball amb àudio i vídeo.

Competencialment ens aporta un treball linguístic i comunicatiu, matemàtic, tecnologic, digital, artístic i d ́expressió cultural, social i civil, i mitjancant el tractament de la informació també desenvolupa la iniciativa personal i emprenedora.

Cal destacar que l ́alumnat ha encetat este procés creatiu donant un nom al programa, creant el logo i creant les diferents sintonies escoltareu.