25N: Violència de Gènere envers les dones

Hui 25 de novembre es reivindica la Violència de Gènere envers les dones; per aquest motiu, l’IES La Murta d’Alzira, aporta una veu més al cor reivindicatiu social. El nostre alumnat ha creat com expressar la seua solidaritat, exposant al rebedor del centre un arbre amb missatges solidaris i reivindicatius, així com la confecció de papallones de papiroflèxia de color morat com símbol de la denuncia i reconeixement social.

MANIFEST CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

(25 NOVEMBRE 2021)

Aquesta setmana, i amb motiu del 25 de novembre del “Dia Internacional de

lluita contra la violència de gènere” en l’ES la Murta s’estan realitzant diferents activitats per a conscienciar a l’alumnat i a la resta de la comunitat educativa de la gravetat d’aquest problema social.

El dia 25 de novembre va ser declarat Dia Internacional contra la Violència cap a la Dona en la Primera Trobada Feminista de Llatinoamèrica i del Carib, celebrat a Bogotà, al juliol de 1981. En aquesta trobada es van denunciar tots els tipus de violència que es donen contra les dones en el món. L’any 1999 l’ONU va donar caràcter oficial a aquesta data.

Des de llavors es ve commemorant aquest dia per a cridar l’atenció i generar consciència entorn de la idea de la violència contra les dones com una de les formes de violència més estesa en el món i d’especial crueltat, ja que s’enceba sobre els qui més s’ocupen de cuidar la vida de les persones.

Davant aquesta situació, cada vegada més homes i dones, xics i xiques, manifesten el seu compromís i la seua voluntat de previndre la violència contra les dones en totes les seues manifestacions.

És per aquest motiu que hui tots els alumnes i les alumnes, i el professorat de l’IES la Murta, proposem:

• Defensar i fer respectar els drets de les dones i els altres drets humans.
  • Oposar-se a tota classe de violència.
  • Fer costat a les dones en les seues lluites contra tota classe de violència i a solidaritzar-se amb les dones que la pateixen.
  • Solidaritzar-se amb les dones que pateixen maltractaments.
  • Aprendre a resoldre pacíficament els conflictes i reconéixer els errors, ja que la violència mai pot resoldre els problemes que sorgeixen en les relacions.
  • Prendre com a model les conductes respectuoses i solidàries.
  • No imposar els desitjos i la pròpia voluntat per la força. Les tensions sempre es descarreguen sobre qui és més feble.
  • Utilitzar models educatius dialogants i cooperatius.
  • Organitzar i participar en la classe en activitats, reflexions i debats destinats a aprendre a veure, reconéixer i resoldre de forma negociada les situacions quotidianes.

Reclamem de la societat i, en concret del nostre centre educatiu, que s’involucre a dir no a la violència masclista, que senta empatia envers les víctimes, que eduque en igualtat i que reclame una educació en igualtat.

Reclamem de les autoritats que no escatimen en recursos per a combatre la violència de gènere; que aquests recursos resulten assequibles i de fàcil accés per a les dones que s’acosten a ells; que la coeducació siga un principi rector del nostre sistema educatiu; que la cooperació al desenvolupament estiga envoltada d’accions violetes.

Volem dir, finalment, a les dones adolescents d’aquest centre, que siguen propietàries de les seues vides i dels seus sentiments, que no es deixen controlar, que siguen elles mateixes. Estudiar, saber molt, ajudarà les

joves a desenvolupar competències per a la seua autonomia personal i la seua

independència. Als nostres companys, homes adolescents, també volem dir-los que tractar bé, mostrar-se sensibles, respectar a les dones, les seues decisions, opinions, criteris, gustos, i desitjos. és la millor manera de ser feliç i contribuir a la felicitat de tothom.

Mentre una dona patisca maltractament pel fet de ser-ho, ací i en qualsevol part del món, tant dones amb homes, tindrem en la nostra agenda aquestes exigències, perquè la violència de gènere és l’expressió més brutal del

patriarcat, ja que, com diu la filòsofa feminista Amelia Valcárcel “el

masclisme mata, empobreix i atonta”.