Pla Digital de Centre

Coordinadora: Ana Mª Peláez Prieto

El pla Digital de Centre, d’ara en avant PDC, arreplega les accions a desenrotllar per a millorar la competència digital de l’IES LA MOLA. És un instrument compartit per la comunitat educativa que afavorix i impulsa l’ús dels mitjans tecnològics en els processos d’ensenyament-aprenentatge i gestió del centre, que dona coherència i guia l’ús de les tecnologies.

Amb el PDC es pretén realitzar:

  1. Un diagnòstic de la situació del centre en relació amb l’ús de la tecnologia en els diferents elements clau que arreplega el Marc Europeu per a Organitzacions Educatives Digitalment Competents.
  2. El disseny i la planificació del procés de transformació digital a abordar.

Es realitza un seguiment dels objectius proposats en el PDC:

Objectiu 1: Dissenyar, revisar i mantindre actualitzada l’estratègia digital del centre a través del PDC.

Per a mantindre actualitzada la informació es farà una SELFIE al professorat i equip educatiu el primer trimestre del curs 24-25 quan ja s’haja acabat amb la instal·lació de la nova WIFI i pantalles per a avaluar el seu ús.

Objectiu 2: Incloure en el projecte educatiu, els avantatges de les tecnologies digitals.

S’han realitzat en les tutories reflexiones sobre els riscos i oportunitats educatives que suposa l’ús de la tecnologia digital en el centre.

Respecte a iniciar experiències pilot amb la motxilla digital de l’alumnat en algunes assignatures de 1r de l’ESO, es posposa per al curs 24-25.

Objectiu 3: Planificar l’estructura i gestió de la web del centre en Portal Edu.

S’han esborrat entrades i fitxers antics per a no col·lapsar el servidor web de Conselleria. Es canviarà a la fi de curs el disseny de la pàgina web i es valora el poder afegir un botó per a poder canviar l’idioma a l’anglés igual que està l’opció de canviar-la a valencià.

Objectiu 4: Impulsar el PIIE amb equips docents interdisciplinaris per a facilitar la coordinació i el disseny de situacions d’aprenentatge que garantisquen a l’alumnat aconseguir el perfil d’eixida.

S’informa el professorat de la importància de la creació de materials amb ferramentes digitals i s’ajuda, al professorat que el necessite, en l’elaboració d’eixos materials.

Objectiu 5: Incloure la utilització de les ferramentes de la identitat digital per part de tot l’alumnat i supervisat pel professorat en les programacions d’aula de les especialitats que es consideren més adequades.

Es va realitzar al setembre una píndola formativa sobre l’ús de MICROSOFT 365 i AULES per al professorat. L’alumnat ha hagut d’usar la seua identitat digital per a usar els ordinadors del centre i donar-se d’alta en aplicacions web. S’ha fomentat l’ús de les ferramentes corporatives per part de l’alumnat i professorat.

Objectiu 6: Crear protocols d’actuació del claustre enfront de les normes de propietat intel·lectual i de copyright quan s’adquirix, utilitza, recombina i es crea contingut digital, fomentant el treball amb recursos educatius oberts (REA) i llicències Creative Commons.

Es realitzarà una jornada d’a principis de juliol per a tot el professorat que vulga informar-se de la importància de realitzar formacions sobre este tema. En el curs 24-25 es crearà un protocol d’actuació del claustre enfront de les normes de propietat intel·lectual.

Objectiu 7: PIEE AULA TRANSFORMADORA

S’ha dut a terme la 1ªfase del PIEE: Transformació d’espais, que estava planificat per a este curs 23-24. Ja s’ha dissenyat la distribució que tindrà i s’han fet les primeres compres de material. A la fi de curs es realitzaran les obres d’adequació de l’aula. Per al curs 24-25 es posarà en marxa la 2a fase del PIEE: Aplicació de projectes i primeres experiències transformadores.

Objectiu 8: Promoure la millora de la Competència Digital Docent del claustre

S’informa el calusto sobre com aconseguir l’acreditació de la CDD. A la fi de curs s’ha passat un formulari per a arreplegar informació sobre el nivell de competència que té cada professor. D’este formulari s’ha arreplegat la següent informació:

  • Del nivell A1: Un 75% ho ha aconseguit, un 8% ho ha aconseguit parcialment i un 17% no té cap destresa.
  • Del nivell A2: Un 22% ho ha aconseguit, un 57% ho ha aconseguit parcialment i un 21% no té cap destresa.
  • Del nivell B1: Un 4% ho ha aconseguit, un 41% ho ha aconseguit parcialment i un 56% no té cap destresa.

D’estes dades es desprén que hi ha una gran majoria de professorat amb el nivell A1, que la mitat del professorat ha aconseguit parcialment el nivell B2 i una minoria té el nivell B1 però quasi la mitat l’han aconseguit parcialment.

Objectiu 9: Projecte interdisciplinari REVISTA CIENTÍFIC TECNÓLOGICA DIGITAL

Este projecte no s’ha dut a terme perquè no es van donar hores per a realitzar-lo

Objectiu 10: Instruir en l’ús de les ADI a l’aula per a millorar el procés d’ensenyament aprenentatge.

S’espera que a l’inici del pròxim curs ja estiguen instal·lades, ja que en el 3er trimestre s’han realitzat les obres de cablejat i electricitat per a la seua col·locació. Caldrà fer alguna jornada de formació en l’ús d’estes pantalles perquè el professorat puga usar-les amb facilitat i assiduïtat.

Objectiu 11: Integrar en les programacions d’aula el desenrotllament de la competència digital de l’alumnat segons el marc de la LOMLOE

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies