IGUALTAT I CONVIVÈNCIA

Coordinadora: Ascen Alted Mira – Departamento de Valencià: Llengua i Literatura

La Comissió d’Igualtat i Convivència és clau en el desenrotllament de la vida escolar en l’IES La Mola per a tota l’educativa.

Multitud d’iniciatives afavoridores de la inclusió i la visibilització de conflictes que afecten la salut física, mental o social d’alumnat, professorat, famílies i entorn pròxim del centre són també impulsades per este equip humà. Per a este curs, el repte és afavorir la representació d’alumnat i famílies en la Comissió d’Igualtat i Convivència a través d’estes iniciatives.

Està formada per professorat preocupat per cuidar el clima d’aprenentatge i afavorir les relació saludable entre les persones que conviuen en el dia a dia de l’IES La Mola.

El professorat de la Comissió d’Igualtat i Convivència està implicat de manera prioritària en la gestió de conductes contràries i greument perjudicials per a la convivència del centre. El Pla d’Actuació per a la Convivència de l’IES La Mola està articulat en diversos nivells: professorat (nivell 0), tutors (nivell 1), equip de Convivència (nivell 2) i Equip Directiu (nivell 3):

Així mateix, l’equip de professorat implicat en al Comissió de Convivència treballa diàriament en aspectes com: la puntualitat, els comunicats d’incidències, els conflictes, la gestió emocional individualitzada… Finalment, és òrgan de decisió per a l’obertura de procediments ordinaris davant conductes greument perjudicials i s’encarrega també de la instrucció d’estos. Tot això amb l’objectiu de garantir una convivència respectuosa i tolerant en el nostre centre educatiu.