PROTOCOL PER A LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES I EXTRAESCOLARS
El departament o professorat que organitza l’activitat ha de seguir els següents passos per a la sol·licitud i organització de les activitats:
- L’activitat ha de constar en la Proposta Pedagògica del departament i, per tant, estar aprovada pel Consell Escolar.
- Sol·licitar autorització de Vicedirecció a través del document de sol·licitud d’activitats (TEAMS/General/Curs 24-25/Activitats extraescolars i complementàries 24-25). S’estudiarà la viabilitat de la data proposada, així com del professorat i alumnat participant, valorant la seua incidència en l’activitat del centre.
- Una vegada autoritzada, entregar a l’alumnat el model d’autorització del centre per a les famílies (TEAMS/General/Curs 24-25/Activitats extraescolars i complementàries 24-25).
- Informar també les famílies o tutors/as legals de les característiques i requisits de l’activitat a través de WebFamilia, així com al professorat afectat per de el xat docent de Teams.
- Les autoritzacions de les famílies degudament emplenades i l’import de l’activitat (entrades, transport…) hauran d’estar arreplegats amb una antelació mínima de cinc dies a la data de la seua realització.
- Entregar el llistat de participants en Vicedirecció, almenys, amb tres dies d’antelació.
En la programació de les activitats es tindrà en compte:
- Es procurarà que participen grups complets. Comunicar a les famílies que l’alumnat que no participe en l’activitat assistirà a classe en el seu horari habitual, en cas contrari, haurà de justificar la falta seguint els protocols establits.
- El professorat que participe en l’activitat ha de deixar tasques preparades tant per a l’alumnat que no participa en la mateixa com per a aquells grups als quals deixa sense atendre.
- Si l’activitat no ocupa tot el matí, es programarà al principi o final del període lectiu impartint-se amb normalitat la resta de les classes.
- La ràtio de professorat per a estes activitats serà d’un/una docent per cada vint alumnes/as o fracció, excepte autorització expressa de la direcció del centre.
- L’alumnat que participe en alguna activitat complementària dins del centre ha d’estar sempre acompanyat pel professorat que organitze la mateixa i/o pel professorat amb el qual té classe en eixe moment.
- En cas que l’alumnat renunciara a l’activitat sense motiu justificat, el centre no es farà càrrec de la devolució dels diners abonats bé en concepte de reserva o bé del pagament complet de l’activitat.
- A l’alumnat que pel seu comportament haja comés conductes contràries o greument perjudicials per a la convivència del centre, se li aplicarà la suspensió del dret a participar en activitats complementàries i/o extraescolars (Decret 195/2022 pel qual es regula la
igualtat i la convivència en el sistema educatiu valencià). Es pot contemplar també en el Nivell 2 del Pla d’Actuació per a la Convivència si la Comissió ho considera oportú com a mesura d’abordatge. - L’ús del mòbil en les activitats complementàries i extraescolars està subjecte a la mateixa normativa que s’aplica en el centre. El telèfon mòbil no podrà utilitzar-se i tal com especifica la normativa, si es porta, haurà de romandre apagada i guardat. Mantindre-ho operatiu es
entendrà com a ús. Excepcionalment, si així ho considera el professorat responsable de l’activitat, es podrà permetre el seu ús prèvia nota informativa a les famílies o representants legals. - Les eixides que es realitzen en la localitat també requerixen autorització de les famílies. En este cas, l’eixida partirà sempre des del centre després de passar llista i registrar l’assistència o absència de l’alumnat. Si el retorn a casa es realitza des d’un altre punt diferent del centre, s’ha d’informar les famílies en l’autorització de l’activitat. A l’alumnat que fa ús del transport escolar de La Romana se li acompanyarà sempre fins al centre de nou.