Rellegim el passat per a en-fil-ar el futur.

El 3 de maig La Romana es va convertir en una Biblioteca Humana Intergeneracional. Alumnat de l’IES La Mola (Novelda) i l’IES Cayetano Sempere (Elx) van poder conversar sobre diverses temàtiques amb gent del poble que estava situada en llocs rellevants (safareig, pi de la vaca, Casa Va encarnar…). L’activitat es va fer gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament del poble, del Programa d’Intercanvis Escolars FIL.

Abans d’esta vivència, alumnat de l’IES La Mola havia realitzat entrevistes a familiars i veïns que forme part del projecte Emoció-Art Mola que es va presentar al Ministeri d’Educació per a gaudir del Programa de Recuperació de Pobles Abandonat. En Granadilla, del 26 de maig a l’1 de juny, l’alumnat va poder debatre sobre l’activitat i es va començar a fer un resum gràfic que podeu veure en:

BIBLIOTEQUES-HUMANES_compressed

Esta experiència està nodrida per altres anteriors que ha realitzat el Projecte Intercentres Obrim. El pròxim curs continuarem investigant i donant valor a la memòria del nostre territori. L’alumnat vol repetir l’experiència de viure una altra Biblioteca Humana Intergeneracional. Quina millor manera de construir el futur?

Dimarts que ve 18 de juny a les 19.30 hores a la Casa de Cultura de la Romana farem la presentació del projecte ‘Rellegim el passat per en-fil-ar el futur’, amb fotos i vídeos de les Biblioteques Humanes Intergeneracionals. Des de l’IES La Mola i l’Ajuntament de la Romana volem convidar en tot el poble i especialment a famílies i participants a l’acte programat.