Vam rebre la visita del Lycée Ernest Bichat de Lunéville a l’IES La Mola dins del programa ERASMUS+

Durant una setmana, un dels nostres socis francesos dins del programa ERASMUS+ (Lycée Ernest Bichat), ens ha visitat per a la realització d’un viatge d’estudis en el qual han pogut conéixer més de prop el nostre centre i més concretament els estudis de Formació Professional que oferim en l’IES La Mola, i tot això al costat d’activitats culturals, lúdic-esportives i gastronòmiques.

Tota esta aventura es va iniciar gràcies al contacte que ens va facilitar la nostra companya del Departament de Francés, a partir del qual vam poder realitzar dos Job Shadowing a Lunéville dins del programa ERASMUS+, on a més vam poder realitzar la nostra primera mobilitat amb el nostre alumnat del cicle de Comerç i Màrqueting.

A partir d’eixe moment, es va gestar la idea que anaren ells/as els/as que ens visitaren i pogueren conéixer de primera mà el nostre centre, els nostres programes formatius, el nostre municipi i per descomptat la nostra cultura. Una vegada que fixem la data, des de la Coordinació d’ERASMUS+ en coordinació amb el Departament de Francés, ens vam posar a treballar per a poder realitzar un programa d’activitats atractiu i el més interessant i enriquidor per a ells/as.

La visita va començar el dilluns 13 de novembre, dia en què li vam donar la benvinguda des de l’Equip Directiu, Coordinació ERASMUS+ i el Departament de Francés, on seguidament van realitzar una sèrie d’activitats amb el nostre alumnat i en coordinació amb els Departaments de Francés, Economia, Comerç, Història, etc. De manera que pogueren conéixer la vida del nostre centre i practicar i millorar la seua destresa amb l’espanyol. A la vesprada, van visitar l’empresa UVAS 12, en la qual van poder aprendre com funciona una empresa del sector primari tan arrelada en localitats com Monforte, com a part de la Comarca del Vinalopó.

El dimarts van visitar Alacant, concretament La Casa de las Brujas, espai en el qual se situa l’organisme Europa Direct, on els van oferir una xarrada sobre totes les oportunitats laborals i d’estudis a Europa. I van aprofitar per a visitar el Castell de Santa Bàrbara i per descomptat, la platja!

El dimecres van gaudir d’una visita a la Casa Modernista de Novelda, en la qual van poder apreciar les meravelles d’esta època que tan bé es conserven en esta. Seguidament, l’Asociación de Comerciantes de Novelda va organitzar una visita pel Mercat de la ciutat i durant la mateixa van poder assaborir productes típics de Novelda i on els van obsequiar amb una borsa i un tupper reutilitzable afavorint així la sostenibilitat en el comerç. I finalment, L’Espai, on assistim a una xarrada de Vicente Navarro, Tècnic de l’Aj. de l’Agència de Desenvolupament Local de Novelda en la qual ens va realitzar un recorregut històric passat i futur del comerç de la ciutat. I a la vesprada van assistir a classes dels nostres cicles superiors d’Informàtica i Comerç i van finalitzar la jornada amb un torneig de colpbol juntament amb el nostre alumnat.

El dijous van ser al Museo del Calzado d’Elda i el Polígon Industrial de Torrellano i a la vesprada ens van rebre en l’empresa de pedra natural Fiorantina, en la qual vam conéixer en profunditat l’empresa gràcies a les activitats que ens van preparar.

I per a finalitzar esta intensa setmana, vam tindre el plaer de visitar l’empresa Cableworld on ens van ensenyar les instal·lacions i a més vam poder gravar i recrear unes breus escenes del programa A poqueta nit.

I finalment, organitzem un xicotet comiat en el nostre centre al costat de Direcció, la Coordinació ERASMUS+ i el Departament de Francés, en la qual els obsequiem amb uns clauers realitzats pel nostre Departament de Tecnologia amb la nostra màquina 3D i altres detalls per al seu centre.

Ací teniu un enllaç al vídeo resumeixen de l’activitat (fer clic o escanejar el codi QR següent):