Campionat de dobble

CAMPIONAT DE DOBBLE D’INFORMÀTICA: ALUMNAT DE 4t D’ESO TRIOMFEN AMB EL SEU PROPI JOC

El primer trimestre ha estat testimoni de la creativitat dels estudiants de 4t d’ESO en l’assignatura d’Informàtica, amb la culminació d’un emocionant projecte: la seua pròpia versió del joc de cartes Dobble.

El Dobble, un joc que posa a prova l’atenció visual i la velocitat de reacció, ha estat recreat amb destresa i enginy pels alumnes. Amb l’objectiu de trobar símbols coincidents entre dues cartes.

El projecte va més enllà del joc en si mateix. Mitjançant l’adopció de la metodologia Àgil Scrum, àmpliament utilitzada en el món empresarial, els estudiants han après a treballar de manera eficient en grup. A més, han aprofundit en les fórmules matemàtiques necessàries per a la creació de les cartes, han programat en Python i C++ per obtenir la matriu de correspondència, i han explorat i manipulat imatges de hardware i software que formen part integral del joc.

Tot i que el treball ha estat desafiador, els resultats parlen per si mateixos. Per demostrar la seva creació i posar a prova els jocs de cartes, s’ha organitzat un campionat amb l’alumnat de 1r d’ESO, que ha tingut tres fases:

– Fase d’eliminatòries, on cada grup va competir entre ells per obtenir un lloc en la semifinal.

– Fase de semifinals, on competien els guanyadors de la fase d’eliminatòries.

– Fase final, on han arribat un jugador representant a cada grup.

“Algunes vegades es guanya i altres, s’aprén” – John C. Maxwell