Conferència Cesar Bona

Fruit del treball conjunt de l’AMPA, l’Ajuntament d’Albaida i l’IES Josep Segrelles hem organitzat una conferència a la Sala Odeón d’Albaida amb el ponent César Bona.

Bona és un dels mestres guardonats amb diferents mencions per millor mestre, així com autor de diferents llibres del món educatiu, i en aquesta ocasió ens ha parlat d’un tema, que per recurrent, no deixa d’estar sempre damunt de la taula, l’assetjament, concretament en l’àmbit escolar.

César Bona inicia el seu missatge amb la paraula “respecte”, fent una molt bona fotografia de l’actualitat tant a les aules com a la nostra societat. En el transcurs de la conferència ens trasllada a les seues experiències viscudes al llarg dels seus anys acadèmics i també en els seus viatges arreu d’Espanya i de Llatinoamèrica. De totes aquestes vivències podem extreure un factor comú: el principi de l’educació deu iniciar-se amb la formació com a persones i, per tant, deu ser una prioritat invertir el nostre temps, tan valuós com a docents, en conèixer, entendre i comprendre el nostre alumnat per poder arribar fins el més profund de les seues ànimes i deixar una empremta que marque un camí a seguir basat en les normes, el treball i l’esforç, així com el respecte a les persones i a l’entorn.

Per últim, l’AMPA ha donat a la Biblioteca del centre cinc llibres del ponent, en aquest cas, signat pel propi autor César Bona.

Llibres Cesar Bona