Benvinguda

Benvinguts a la pàgina web de l’IES José Vilaplana. Esperem que siga una bona ferramenta per assabentar-vos de l’oferta educativa, de les activitats que es duen a terme al centre i de tota la informació que us puga interessar.

Som un centre educatiu públic, i partint d’aquesta premissa, respectem les diferents creences i ideologies dels membres de la nostra comunitat educativa,  sempre que aquestes no violenten el marc constitucional. Entenem la societat com a diversa i enriquidora per a tots els seus membres sempre que el respecte mutu, la tolerància, el diàleg i  la col·laboració siguen la base de l’enteniment.

• Valorem en l’alumnat l’esforç personal, la motivació, la disciplina, el treball ben fet sempre amb ganes de millorar-lo. Volem fomentar l’esperit crític i reflexiu dels nostres alumnes, ensenyant-los a superar estereotips i prejudicis. Respectem les persones, els béns, la diversitat i pluralitat ideològica que defense els valors democràtics.

• Entenem que un ensenyament de qualitat no ve donat només pels continguts acadèmics de cada una de les matèries sinó per la qualitat emocional i humana. Entenem la valoració de la intel·ligència emocional com a part fonamental de l’ésser humà.

• Apostem per un model educatiu que potencie la igualtat del ser humà, independentment del seu sexe, compartim els valors de la coeducació, orientant les nostres activitats cap a una educació integral que facilite la convivència entre alumnes i elimine rols i estereotips de caràcter sexista.

• Volem fomentar l’esperit crític i reflexiu dels nostres alumnes, ensenyant-los a superar estereotips i prejudicis. Respectem les persones, els béns, la diversitat i pluralitat ideològica que defense els valors democràtics.

• Fomentem la participació de les famílies en la tasca d’educar als nostres alumnes, dialogant  i estan a la seua disposició per resoldre qualsevol dubte.

• Potenciem la resolució de conflictes amb la mediació, entenent que el diàleg és sempre la millor eina per a resoldre qualsevol tipus de conflicte.

• Facilitem l’ús de les Tecnologies de la Informació i Comunicació en les nostres aules. Ensenyem a fer un ús responsable de les diferents xarxes socials.
  • Promovem els hàbits saludables, l’exercici físic i l’esport. Potenciem l’actitud ecològica de l’ alumnat perquè siguen ciutadans conscients de que el fet de preservar el planeta comença en xicotets actes en la seua vida quotidiana.