La biblioteca de la IES José Marhuenda Prats és un espai de trobada on l’alumnat pot llegir, estudiar, participar en una tertúlia literària, jugar a jocs de taula, emportar-se en prèstec qualsevol llibre i fer ús dels ordinadors que estan a la seua disposició. La subvenció de dinamització, que demanem cada curs escolar, ens permet adquirir les novetats literàries més recents, rebre periòdicament publicacions d’actualitat com a revistes d’història, ciència, música, cinema o investigació; a més de promoure concursos i activitats variades que tenen com a objectiu principal el foment de la lectura i la millora de la convivència.

Aquest espai està obert durant els dos patis i està conformat per una zona d’estudi amb taules i cadires, una zona amb ordinadors i una zona de lectura més acollidora amb estores, coixins i sofàs.

La participació i l’interés que mostra el professorat implicat a la biblioteca ajuda al fet que aquest espai s’utilitze correctament i siga un lloc on compartir experiències i aprendre els uns dels altres. Recollim les peticions de l’alumnat en l’hora de comprar diverses obres i organitzar les activitats que dinamitzen el dia a dia del nostre centre.

Destaquem d’entre elles el concurs de relats de por que realitzem el mes d’octubre, coincidint amb la celebració d’Halloween; el concurs de microrelat contra la violència de gènere, proposat per a la commemoració del 25 de novembre; la bústia de la pau, el mes de gener, per a millorar la convivència entre l’alumnat de tots els nivells; la celebració del dia de la dona i l’organització de la fira del còmic, el mes de març, amb exposicions i disfresses; i finalment, la setmana del llibre, el mes d’abril  , amb tallers, activitats diverses i mercadet d’intercanvi de llibres,.