Sol·licitud d’exempció de la fase de formació pràctica per la seua correspondència amb l’experiència laboral

L’alumnat podrà sol·licitar l’exempció total o parcial de la Fase de Formació Pràctica per la seua correspondència amb la pràctica laboral, sempre que s’acredite, almenys, un any a temps complet o el seu equivalent a temps parcial, d’experiència laboral desenvolupada en un camp professional directament relacionat amb el cicle formatiu.

L’alumnat podrà obtindre l’exempció total o parcial del mòdul de Formació en Centres de Treball.

– L’exempció total és aquella que s’atorga a l’alumnat que haja acreditat la capacitació suficient de, almenys, el 85% de les competències professionals establides en el programa formatiu. L’alumnat no cursarà el mòdul professional de FCT i en el seu expedient acadèmic i actes d’avaluació constarà com a exempt del mòdul professional de FCT.

– L’exempció parcial és aquella que s’atorga a l’alumnat que haja acreditat la capacitació suficient de part de les competències professionals establides en el programa formatiu que no arribe al llindar del 85% d’aquestes. L’alumnat només realitzarà les activitats conduents a l’adquisició de les capacitats terminals (LOGSE) o resultats d’aprenentatge (LOE) no adquirides.

Termini de presentació

L’alumnat podrà sol·licitar la seua exempció en la secretaria del centre després de formalitzar la matrícula del mateix o fora del període de matrícula, sempre amb una antelació mínima de 30 dies hàbils a l’inici previst de les pràctiques.

Documentació a presentar

• Instància de sol·licitud.
  • Certificat de vida laboral.
  • Fotocòpia del DNI / NIE.
  • Certificació de l’empresa on s’haja adquirit l’experiència laboral, on conste expressament la duració del contracte, l’activitat desenvolupada i el període de temps en el qual s’ha realitzat aquesta activitat. En el cas de treballadors per compte propi, l’experiència laboral s’acreditarà mitjançant una certificació d’alta en el cens d’obligats tributaris.