PREINSCRIPCIÓ EN LES UNIVERSITATS

Calendari preinscripció Comunitat Valenciana

Sol·licitud en internet: des del 17 de juny al 5 de juliol de 2024 fins a les 14.00 hores

Publicació del que t’han donat: 12 de juliol de 2024 a partir de les 13:00h

Reclamació dels resultats: 15, 16 i 17 de juliol fins a les 14 hores.

Resolució dels reclamacions: 19 de juliol a partir de les 13 hores

Què és la preinscripció?

Consistix a sol·licitar els Graus i les Universitats que vols, per orde de preferència.

És autonòmica, cal fer una sol·licitud en cada comunitat autònoma en la qual t’estigues plantejant estudiar. En cada comunitat, hauràs de posar totes les carreres i universitats a les quals estigues disposat a anar, per orde de preferència. Si no et donen la 1a que has demanat, et donaran la 2a, o la 3a… i així successivament.

Si fas la preinscripció en diverses comunitats autònomes, després renúncies a les comunitats que no vulgues, i fas la matrícula només en la qual vulgues.

Informació per a fer la preinscripció en Comunitat Valenciana

Abans de punxar en “Aplicació preinscripció”, cal llegir els dos enllaços anteriors:

• “Guia per a identificar-se”
  • “Instruccions per a la preinscripció”

No has d’imprimir la sol·licitud ni presentar-la en paper, és tot telemàtic. La documentació necessària es puja a l’aplicació en pdf.

Si este curs has acabat Batxillerat, el primer dia de la PAU et donaran una clau que també servix per a esta pàgina web.

La resta d’alumnes, llegir la “Guia per a identificar-se” per a saber com entrar en la web.

Pots posar fins a 20 titulacions, per orde de preferència.

Compte: en triar carreres, et pot aparéixer La Florida, EDEM o alguna altra escola privada.

En les públiques, elijes també campus:

• UPV té els campus de Vera (València), Gandia o d’Alcoi.
  • UV té els campus de Burjassot, Blasco Ibáñez i Tarongers.

Documentació per a la Preinscripció

La web de preinscripció et pot demanar que puges documentació en pdf o escanejada.

Et poden demanar pujar:

• Certificat de notes de la PAU. T’ho descarregues en pdf del portal PAU i el puges a la web de preinscripció.

En el cas d’accedir a la universitat a través d’un Grau Superior et sol·licitaran:

• Certificació acadèmica oficial amb la nota mitjana. Amb l’any de superació i la convocatòria (ordinària / extraordinària) en la qual s’ha obtingut la titulació.
  • Títol obtingut o resguard d’haver abonat els drets d’expedició del títol.

MOLT IMPORTANT:

• Els esportistes d’alt nivell o esportistes d’elit o d’alta competició de la Comunitat Valenciana no han de pujar a l’assistent cap documentació. Només ho han d’indicar en la sol·licitud de preinscripció (desplegable del BOE o DOCV).
  • Els esportistes d’alt rendiment han d’aportar la certificació expedida pel Consell Superior d’Esports i les persones amb discapacitat, tant de la Comunitat Valenciana com de fora, han d’aportar el document acreditatiu. En estos dos supòsits s’ha d’escanejar i pujar a l’assistent la documentació, encara que l’alumnat no tinga l’obligació de presentar cap documentació justificativa dels estudis d’accés.
  • Les sol·licituds de l’alumnat en què obligatòriament s’ha d’escanejar i pujar documentació en l’assistent no es consideraran vàlidament presentades si no es realitza este tràmit en el termini establit.
  • Si per qualsevol circumstància es realitzen diverses sol·licituds telemàtiques, es considerarà vàlida l’última presentada en l’assistent telemàtic.
  • No es tramitaran les sol·licituds presentades fora de termini.

Preinscripció en altres comunitats autònomes

Et recomanem la pàgina de l’Oficina d’informació a l’alumne de la Universitat d’Alacant.

Conté enllaços a la pàgina de “preinscripció en línia” de cada comunitat.

Té també les dates de preinscripció de cada comunitat, que són diferents.

Documentació: hauràs de pujar-la a la web de cada comunitat autònoma en la qual sol·licites la preinscripció. Mira a dalt, en l’apartat “Documentació per a la preinscripció”.