Prova d’accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà i Grau Superior

L’accés a la Formació Professional pot realitzar-se mitjançant dos formes diferenciades:

• Una, accés directe, si es reunixen els requisits acadèmics necessaris.
  • Cicles formatius de grau mitjà, accés mitjançant una prova, si no es reunixen tals requisits acadèmics. Podran concórrer a les proves d’accés sempre que es tinguen els 17 anys d’edat o es complisquen durant l’any 2024.
  • Cicles formatius de grau superior, accés mitjançant una prova, si no es reunixen tals requisits acadèmics. Podran concórrer a les proves d’accés sempre que es tinguen els 19 anys d’edat o es complisquen durant l’any 2024.

Per a l’alumnat que no reunix els requisits acadèmics d’accés directe, s’establix la possibilitat d’accedir a la Formació Professional a través d’una prova regulada per les Administracions Educatives, sempre que l’aspirant demostre tindre la preparació suficient per a cursar amb aprofitament estos ensenyaments.

Calendari Proves d’accés a cicles 2024

Inscripciódel 20  al 28 de març de 2024, tots dos inclusivament
Publicació llistats alumnes que han de realitzar la prova en un altre centre24 d’abril de 2024
Publicació llestes provisionals d’admesos i exclososdel 24 d’abril de 2024
Reclamació llestes provisionals d’admesos i exclososdel 24 al 26 d’abril de 2024
Publicació llestes definitives d’admesos i exclosos03 de maig de 2024
PROVES GRAU MITJÀ I SUPERIOR20 i 21 de maig de 2024
Publicació llestes provisionals qualificacions prova grau mitjà i superior31 de maig de 2024
Reclamació llestes provisionals de qualificacionsdel 03 al 05 de juny de 2024
Termini de lliurament documentació justificativa prova grau mitjà i superiordel 20 de març al 28 de juny de 2024, tots dos inclusivament
Publicació llestes definitives qualificacions07 de juny de 2024
Lliurament de certificats prova de grau mitjà i superiordel 10 de juny al 28 de juny de 2024

Documentació a presentar

Els aspirants han de presentar la següent documentació:

Sol·licitud d’inscripció a la prova d’accésANNEX III: Sol·licitud d’inscripció en la prova d’accés a CFGM
ANNEX IV: Sol·licitud d’inscripció a la prove d’accés a CFGS.
Sol·licitud d’exempció d’una part de la prova en cas de complir els requisits establits en la normaANNEX VI: Presentació de documentació justificativa de la sol·licitud d’exempció per a la prova d’accés a CFGM.
ANNEX VII: Presentació de documentació justificativa de la sol·licitud d’exempció per a la prova d’accés a CFGS.
Document acreditatiu de la identitatDNI, targeta d’identitat d’estranger expedida per la comissaria de policia o oficina d’estrangers, certificat d’empadronament en un municipi, visat d’estudis o targeta d’estudiant estranger.
Justificant d’haver pagat la taxa corresponentEnllaç a taxa proves accés.

Tota la documentació haurà de ser enviada degudament firmada (a mà o electrònicament) i, en format electrònic, mitjançant un únic correu electrònic al centre docent en el qual desitja fer la prova, en el qual indicaran en l’assumpte del mateix les sigles PAC seguides del nom i cognoms de la persona sol·licitant.

Correu electrònic: 12005556@edu.gva.es

Lloc de realització

• Les proves d’accés a cicles formatius de grau mig es realitzaran en els centres docents públics de la Comunitat Valenciana que impartixen cicles de grau mitjà.
  • Les proves d’accés a cicles formatius de grau superior es realitzaran en els centres docents públics de la Comunitat Valenciana que impartixen cicles relacionats amb l’opció triada. EN L’IES JÉRICA-VIVER “OPCIÓ C”

Per a realitzar les proves, els aspirants hauran d’anar proveïts del corresponent document identificatiu: DNI, targeta d’identitat d’estranger o visat d’estudis (règim especial d’estudiants estrangers).