Programa Erasmus + GET UP!

Els nostres alumnes i alumnes de 3r i 4t d’ESO han estat a Bolonya. L’IES Jérica-Viver ha participat, per primera vegada, en un projecte KA2 Erasmus+: Gamification as an Educational Tool for Upper secondary schools on Parks and environment amb altres socis europeus.

Han gaudit tota una setmana en terres italianes juntament amb altres alumnes i alumnes d’Eslovàquia i Itàlia. Gràcies a Hermi, Silvia i Mar i han viscut una gran experiència.

Què és el programa ERASMUS +?

Erasmus+ és el programa de la UE per a donar suport a l’educació, la formació, la joventut i l’esport a Europa. Per al període 2021-2027, el programa posa l’accent principalment en la inclusió social, les transicions ecològica i digital, i el foment de la participació de les persones joves en la vida democràtica.

Per a aconseguir el seu objectiu, el programa Erasmus + finança projectes en tots els països membres relacionats amb aquests temes. Entre ells s’ha seleccionat el nostre projecte, anomenat:“GET UP!”.

En què consisteix el PROJECTE “GET UP!”?

En la creació d’un vídeo jugue per a l’Educació Secundària sobre la gestió de quatre parcs naturals (d’Espanya, Itàlia, Eslovàquia i Islàndia), l’objectiu dels quals és ser un Park Manager que aconseguisca un equilibri entre la conservació de la biodiversitat i l’explotació dels recursos.

El joc pretén que els estudiants desenvolupen enfocaments estratègics, perquè dirigisquen el parc amb unes bones habilitats financeres, però amb un mínim impacte en l’ecosistema.

Quin és l’estat del projecte?

En el curs 21-22 s’han realitzat diverses reunions per a posar en comú els coneixements i habilitats de cadascun dels huit socis del projecte:

• Professorat dels instituts
  • Experts en conservació de la naturalesa i administració de parcs naturals
  • Experts en educació ambiental
  • Experts en ludificació i en eines digitals i jocs educatius

Al llarg de la primera i segona avaluació del curs 22-23, el nostre alumnat desenvoluparà el joc en l’optativa Taller d’Aprofundiment 3ºESO Erasmus + i en la reunió setmanal de la Comissió de Medi ambient de 14-15 h els dimecres (3r i 4t ESO). L’objectiu final és reunir 20 alumnes/as compromesos amb el medi ambient que ens ajuden a impulsar el projecte mediambiental de centre i es beneficien de l’oportunitat de conéixer el parc natural CentoLagui a Itàlia, on al costat de 20 alumnes/as eslovacs posaran a prova el vídeo jugue per primera vegada.

Quines són les competències que pretenem desenvolupar en l’alumnat?

• Conscienciar sobre els principals problemes mediambientals locals i globals que afecten el món actual.
  • Fomentar un model de desenvolupament sostenible en la vida diària dels alumnes/as.
  • Contribuir de manera activa a aconseguir un centre sostenible des del punt de vista mediambiental.
  • Aprofundir en el coneixement de la biodiversitat europea a través dels seus paisatges més significatius.
  • Conéixer i valorar quatre exemples de parcs naturals a través de la ludificació educativa.
  • Col·laborar en la creació d’un videojoc sobre la gestió i conservació dels parcs naturals.
  • Adquirir el vocabulari específic, en llengua anglesa, per a poder participar i comunicar-se en el projecte Erasmus+: “Get Up!”
  • Abordar amb caràcter interdisciplinari aspectes relacionats amb el medi ambient com a educació cívica, economia, història i tradicions locals, geografia i biodiversitat.
  • Gaudir d’un viatge a un parc natural italià i col·laborar amb alumnes i alumnes d’un institut d’Eslovàquia en la creació d’un videojoc educatiu.