Calendari d’admissió per als Ensenyaments d’Educació Secundària Obligatòria. Curs 2023-2024
Aquest procés d’admissió afecta els centres sostinguts amb fons públics que imparteixen els ensenyaments d’ESO, i s’organitzarà en les fases que s’indiquen a continuació:
1. Actuacions prèvies al procés d’admissió i actes administratius conseqüents.
- 1.1. Constitució de les comissions municipals d’escolarització, de districte i sectorials, a les localitats on n’hi haja: fins al 28 de març.
- 1.2. Els centres educatius que impartisquen ensenyaments d’Educació Primària i que estiguen adscrits a un centre que impartisca ESO, a fi de comunicar les dades de l’alumnat que passa al centre d’adscripció, introduiran en l’aplicació informàtica ITACA la informació de l’alumnat que es preveu que promocionarà: del 24 al 28 de març.
- 1.3. Publicació de les àrees d’influència i limítrofs: fins al 5 d’abril.
- 1.4. Els centres educatius públics i privats concertats introduiran, a través de l’aplicació informàtica ITACA, les dades corresponents a les previsions de l’alumnat que repeteix, promociona, etc., necessàries per a la determinació de vacants de places escolars: del 29 de març al 4 d’abril.
- 1.5. Remissió de la documentació acadèmica i personal de l’alumnat per part dels centres d’origen (Educació Primària) als centres d’adscripció: fins al 30 de juny.
2. Procés d’admissió de l’alumnat.
2.1. Publicació inicial de les vacants existents en els centres educatius per al procés d’admissió de l’alumnat, així com de la informació pública a què es refereix l’article 29 de l’Ordre 7/2016: 3 de maig.
2.2. Presentació telemàtica de sol·licituds d’admissió: des de les 9:00 h. del 4 de maig fins a les 23:59 h. del 12 de maig.
2.3. Validació de les sol·licituds d’admissió per part del centre de primera opció: del 15 al 22 de maig.
2.4. Baremació dels diversos apartats de les sol·licituds en les diferents opcions per part dels centres afectats: del 15 al 23 de maig.
2.5. Comprovació de duplicitats per part de la Inspecció d’Educació: del 15 al 24 de maig.
2.6. Els centres educatius públics i privats concertats introduiran, a través de l’aplicació informàtica ITACA, les dades definitives corresponents a l’alumnat que repeteix, promociona, etc., necessàries per a la determinació de vacants de places escolars: del 19 al 26 de juny.
2.7. Els centres educatius que impartisquen ensenyaments d’Educació Primària i que estiguen adscrits a un centre que impartisca ESO, a fi de comunicar les dades de l’alumnat que passa al centre d’adscripció, introduiran en l’aplicació informàtica ITACA la informació de l’alumnat que definitivament promociona: del 22 al 26 de juny.
2.8. Acreditació del requisit acadèmic entre centres de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics el curs 2022-2023: els centres han d’haver introduït en l’aplicació informàtica ITACA les dades relatives a la promoció o compliment del requisit acadèmic marcat per la normativa vigent, i han d’enviar aquesta informació, a través de l’aplicació informàtica ITACA, al centre al qual l’alumnat desitge incorporar-se: fins al 28 de juny.
2.9. Acreditació del requisit acadèmic en la resta de casos: la persona sol·licitant ha d’aportar l’acreditació expedida pel centre d’origen, en la qual constarà, segons el cas, la superació dels ensenyaments que permeten l’accés a l’ensenyament sol·licitat: fins al 28 de juny.
2.10.Publicació de les vacants provisionals existents en els centres educatius per al procés d’admissió de l’alumnat, així com de la informació pública a què es refereix l’article 29 de l’Ordre 7/2016: 10 de juliol.
2.11. Resultat provisional del procediment i consulta individualitzada de la puntuació obtinguda: 10 de juliol.
2.12. Presentació telemàtica de reclamacions al resultat provisional: des de la publicació de resultat provisional fins a les 23:59 h. del 12 de juliol.
2.13. Revisió de la baremació, per part dels centres docents, dels diversos apartats de les sol·licituds que corresponga a la vista de les reclamacions efectuades: del 10 de juliol fins a les 15:00 h. del 14 de juliol.
2.14. Publicació de les vacants definitives existents en els centres educatius per al procés d’admissió de l’alumnat, així com de la informació pública a què es refereix l’article 29 de l’Ordre 7/2016: 19 de juliol.
2.15. Resultat definitiu del procediment i consulta individualitzada de la puntuació obtinguda: 19 de juliol.
2.16. Presentació telemàtica de reclamacions al resultat definitiu:
El sistema informàtic canalitzarà les reclamacions segons la titularitat del centre:
Quan la plaça sol·licitada siga per a centres públics, es presentaran del 19 al 21 de juliol.
La comissió municipal d’escolarització resoldrà i contestarà de manera individualitzada: fins al dia 26 de juliol.
Contra les decisions de la comissió municipal d’escolarització, les persones interessades podran interposar recurs d’alçada davant del director territorial corresponent en el termini d’un mes, d’acord amb l’article 43.2 del Decret 40/2016.
Quan la plaça sol·licitada siga per a centres concertats: es presentaran fins el 19 d’agost.
La direcció territorial corresponent resoldrà la reclamació, d’acord amb l’article 43.3 del Decret 40/2016.
3. Matrícula
- 3.1. Termini de formalització de la matrícula telemàtica, per a alumnat que ha participat en el procediment d’admissió, d’acord amb les instruccions rebudes: del 19 al 24 de juliol.
- 3.2. Termini de formalització de la matrícula presencial, en cas de no haver-se formalitzat telemàticament, per a alumnat que ha participat en el procediment d’admissió: del 20 al 25 de juliol.
- 3.3. L’alumnat procedent de centres adscrits que no haja sol·licitat plaça en una altre centre en el procés d’admissió formalitzarà la matrícula presencial: del 22 de juny al 5 de juliol.
- 3.4. Termini de formalització de la matrícula presencial per a cobrir les places vacants resultants, produïdes per renúncia, abandonament, baixa o altres causes degudament justificades, de l’alumnat que seguisca en l’ordre de puntuació de la llista d’admesos en altres centres: del 26 al 31 de juliol.