Departament d’Orientació
L’Institut disposa d’aquest departament, a càrrec de l’orientadora Irene Bou. Una de les seues funcions és l’assessorament a les famílies amb el propòsit de col·laborar amb l’educació del seus fills.
Horari d’atenció a les famílies
Tots els dies de 9:00 a 13:00, prèvia citació telefònica.
Les àrees d'actuació prioritàries del departament d’Orientació amb l'alumnat del centre són:
Programa de prevenció: Afavorir la integració dels alumnes al Centre. Recull d'informació de l'alumne amb : -Realització de proves psicopedagògiques. -Qüestionaris. -Entrevistes personals (alumnat-famílies-professorat). Atenció col·lectiva a grups d'alumnes per nivells. Atenció individualitzada a alumnat amb necessitats educatives específiques. Valoració particular del grup d'alumnes amb cadascun dels seus tutors/es per millorar el seu procés d'aprenentatge. Xarrades: addiccions, resolució de conflictes, a càrrec de tècnics de la UPCA. Intervenció directa amb els casos de dificultats específiques d'aprenentatge.
Programa d'orientació: Escolar, personal, vocacional-professional per a alumnes d'ESO, FPB i Batxillerat. o Xarrades informatives sobre estudis i graus. o Proves d'autoajuda vocacional. o Assistència a xarrades de la Universitat de València. o Visita a la Universitat. o Proporcionar informació: - Oferta Graus. - Plans d'Estudis de Graus de la Universitat. - Cicles formatius de grau mitjà i Superior. - Formació ocupacional. - Inserció en el món laboral. - Estratègies de recerca d'ocupació. - Informació sobre oposicions. - Informació sobre altres ofertes d'estudis.
Atenció a famílies: o Mitjançant xarrades programades. o Entrevistes individuals via tutor/a o sol·licitades pels propis mares i pares.
Àmbit sociocomunitari o Coordinar el treball amb tots els centres educatius, mitjançant el Gabinet Psicopedagògic Municipal i el personal docent d'aquest centres amb l'àrea de Treball Social o Dinamitzar el procés cultural de l'entorn. o UPCA: Unitat de prevenció de conductes addictives.
Atenció als alumnes amb NESE A les escoles hi ha alumnes que no presenten cap tipus de trastorn, però que si que tenen dificultats per a accedir als aprenentatges escolars. Habitualment estes dificultats es presenten en el procés lectoescriptor i en l'assoliment dels conceptes matemàtics. També poder ser degudes a un manca o deficiències en els hàbits de treball, etc. Estes situacions ocasionen dificultats per a seguir el currículum ordinari. A l’IES són atesos pels professors de Pedagogia Terapèutica, bé en la mateixa aula de grup o en l’aula específica, així tenen una atenció més individualitzada que els permet avançar el seu procés d'aprenentatge.