Amb la finalitat de promoure l’aprenentatge a través de l’observació, per conéixer millor la nostra dinàmica diària, així com qüestions de caràcter organitzatiu, administratiu, curricular, metodològic del 4 al 7 de març, dos professors visitants han estat a l’IES Enric Soler i Godes gràcies al programa Erasmus+. El professor Miroslav Miljkovic de la Srednja Skolaban Josip Jelacic, Zapresic de Croàcia, i la professora VeroniKa Tørfoss de la Sortlang Videregaende Skole, Nordland de Noruega.
L’Alcaldessa de Benifaió els va fer una rebuda oficial i els van mostrar les dependències de la corporació. També van fer una visita guiada pel cronista del poble a la Torre de la Plaça i a diferents enclavaments històrics del poble. Un grup d’alumnes de primer de batxillerat els va fer de guia en tot aquest recorregut.
El dimarts, igual que dilluns, van tindre l’oportunitat d’entrar a les aules durant les sessions lectives y participar de les activitats programades. També es van reunir amb el departament d’orientació per tal de tractar quins programes, organitzacions i metodologies utilitzem per atendre la diversitat i l’alumnat amb necessitats educatives especials. A més, es van reunir amb membres de la comissió d’internacionalització per a intercanviar impressions sobre les diferències i similituds entre els tres sistemes educatius. Van acabar la jornada menjant un menú especial valencià amb paella.
El dimecres al matí es va dur a terme la mateixa dinàmica de treball, és a dir, presència en aula i observació de les classes i es va celebrar una reunió amb la direcció del centre on es van tractar temes d’organització del centre, número i procedència de l’alumnat, dotacions, instal·lacions, infraestructures, organització i gestió del centre. A més, van participar com a jurat en l’elecció de logo Erasmus + per al nostre projecte, així com van entregar els premis a les alumnes guanyadores. Per acabar la jornada vam realitzar una visita amb barca per l’Albufera per tal de disfrutar d’este paratge singular tan valencià.
L’últim dia, guiats per alumnat de primer d’ESO varem realitzar una ruta pels principals llocs d’interés de la ciutat de València explicats per les alumnes. Al mateix temps, la bona harmonia va permetre intercanviar impressions sobre els sistemes educatius, els processos d’aprenentatge i l’avaluació als diferents països, així com establir possibles oportunitats de realitzar futures visites d’alumnat, si se’ns concedira una nova modalitat que és el projecte K2 que hem sol·licitat.
Esperem que haja estat una experiència molt enriquidora tant per a Miroslav com per a Veronika, i esperem establir noves col·laboracions pròximament.corregut.