UEECO

UNITAT ESPECÍFICA EDUCATIVA EN CENTRE ORDINARI

Qui som?

La nostra Unitat Específica està concebuda com un espai obert al centre i a la localitat, on l’alumnat de tots els grups te un paper rellevant en el procés educatiu de l’alumnat ací escolaritzat. El treball que ací es porta a terme es fonamenta en situacions d’aprenentatge integrals que combinen a la perfecció el desenvolupament conjunt de totes les competències i els aprenentatges funcionals que permeten al nostre alumnat gaudir de l’etapa de l’adolescència en el seu entorn natural amb els seus iguals.

Com ho fem?

La nostra UEECOno és un espai aïllat de la resta del centre, és un espai fonamental d’interacció entre iguals, un aula oberta on es desenvolupen situacions d’aprenentatge funcionals lligades a l’experiència mitjançant l’ús dels recursos comunitaris junts amb els companys escolaritzats en modalitat ordinària. Aquestes situacions d’aprenentatge es fonamenten en la inclusió invertida com element essencial per a aconseguir l’aprenentatge entre iguals. D’aquesta manera, generem un entorn totalment inclusiu, ja siga dins l’aula ordinària com dins de la UEECO, assegurant la presència de tot l’alumnat del centre en el funcionament diari de la Unitat. Així doncs, l’alumnat escolaritzat a la UEECO participa activament en les Situacions d’Aprenentatge generades al seu grup de referència i l’alumnat d’aula ordinària participa activament en les Situacions d’Aprenentatge generades a la UEECO.

Però, què és la inclusió invertida?

És un espai on no sols l’alumnat UEECO surt a les sessions ordinàries, sinó que tota la resta de l’alumnat del centre pot accedir a la nostra unitat com una classe més del centre.

En aquest espai poden dur a terme diferents activitats com fer la seua pròpia feina, estudiar i repassar matèries, donar suport entre iguals a l’alumnat de la UEECO i participar en activitats, tallers i jocs propis de les nostres Situacions d’aprenentatge.

Aquesta experiència s’ofereix al centre, atenent als moments de lliure circulació de l’alumnat, seguint una serie de principis bàsics que s’han de complir:

1. El nombre màxim d’alumnat que pot participar en aquesta experiència és de 3 persones per sessió, ja que est tracta d’un treball personalitzat en xicotet grup.

2. La Inclusió Invertida NO és un aula de respir, no poden enviar a l’alumnat conflictiu per alliberar les classes. Aquesta experiència és un premi per aquell alumnat que demostra unes actituds positives dintre de les seus aules.

3. Tot aquell alumnat que acudeix a la Inclusió Invertida ho ha de fer amb feina manada pel professorat de les seues classes per a poder fer-la. Si aquest alumnat opta per les opcions de donar suport a la UEECO hauran de fer aquesta feina en casa. Si al dia següent aquesta feina no es presenta feta al professorat corresponent, l’alumne/a en qüestió quedarà privat de l’assistència a les sessions d’Inclusió invertida.

Com fusionem la inclusió invertida amb el desenvolupament de les Situacions d’Aprenentatge a la UEECO?

Gràcies a la participació activa de tot l’alumnat del centre creem situacions d’aprenentatge on el nostre alumnat es beneficia de l’aprenentatge entre iguals, sent els docents de la unitat un instrument planificador i facilitador de situacions que l’alumnat escolaritzat a la UEECO desenvolupa acompanyat dels seus companys. Convertim, d’aquesta manera, un espai de treball específic en un lloc obert d’interacció i d’aprenentatge natural entre iguals. D’aquesta manera, garantim que el cent per cent de la jornada escolar es desenvolupe en un entorn totalment inclusiu de respecte, equitat i d’igualtat d’oportunitats.

«L’educació inclusiva és un dret i amb els drets no es negocia.»- Coral Elizondo

FEM INCLUSIÓ, SOM INCLUSIÓ!

Equip UEECO