Entorn sociocultural

D’acord amb les estadístiques sobre educació del padró de l’ajuntament de València, observem una diferència en el nivell sociocultural en les cinc àrees. Tot i que considerem que les cinc poblacions tradicionals tenen un nivell semblant, la diferència s’explica per les zones residencials i turístiques, més nombroses en El Saler i El Perellonet.
La zona de procedència dels nostres alumnes és clarament de predomini lingüístic valencià. La majoria d’alumnes i els seus familiars utilitzen el valencià com a llengua vehicular. La matrícula en el nostre centre és majoritària en PEV i pràcticament tot l’alumnat estudiant actualment en els col·legis adscrits són PEV. Les estadístiques mostren que els grups PEV del nostre institut tenen millor rendiment acadèmic.
L’ús de la llengua pròpia és un dret i una riquesa i la comunitat educativa ho valora positivament i per això és important que s’use de manera normal en els àmbits acadèmics i administratius, d’acord amb la legislació vigent d’ample consens. És per això que el centre aposta per una línia educativa valenciana i en clara defensa i estudi del medi natural que l’envolta. Aquest és el nexe d’unió amb la resta de l’alumnat d’altres zones, especialment de la ciutat de València.