Biblioteca

La Biblioteca de l’institut és un excel·lent instrument pedagògic que ha de ser potenciat perquè siga utilitzat per tota la comunitat educativa. Per regular el seu funcionament, hi ha una comissió de biblioteca que treballa junt amb la direcció del centre per tal de dinamitzar-la i aconseguir que el seu funcionament s’adeqüe a les necessitats educatives de l’institut.
Per altra part, com que el menjador de l’institut funciona tres dies a la setmana i la major part de l’alumnat s’hi queda, la Biblioteca es converteix en un reclam per poder aprofitar millor el temps d’estança al centre. A més, comptem amb l’hàbit que porta l’alumnat des de primària de freqüentar la biblioteca per treballar, llegir, estudiar, etc.

Objectius

• Convertir la biblioteca en un centre de recursos bibliogràfics, audiovisuals i de les TIC, adequat als plans d’estudi i a les necessitats de la comunitat escolar.
  • Oferir un servei d’atenció als usuaris el màxim de temps possible dins de l’horari escolar.
  • Realitzar activitats d’animació a la biblioteca per tal de fomentar la lectura, l’hàbit d’estudi i la recerca documental.
  • Formar usuaris de la informació mitjançant l’adquisició d’habilitats específiques de recerca, selecció, anàlisi, creació…
  • Convertir la biblioteca en un punt de referència no tan sols per a l’alumnat actual sinó també per als exalumnes a fi que puguen mantenir vincles amb l’IES.

Actuacions

1. Pel que respecta a l’adquisició del fons bibliogràfic, audiovisual i informàtic els departaments són els encarregats d’efectuar-ne la compra, segons l’assignació econòmica. La comissió de biblioteca avaluarà les peticions formulades des del servei de desiderates i decidirà l’adquisició del material que considere convenient.
  2. Pel que respecta a recursos humans, per decisió del Consell Escolar es comptarà sempre amb una persona formada en biblioteconomia que tinga la competència lingüística en les dues llengües oficials de la comunitat autònoma. Aquesta persona s’encarregarà de la gestió i conservació del fons de la biblioteca, del servei als usuaris (préstec, orientació, formació, etc) i formarà part de la comissió de biblioteca.

Funcionament de la biblioteca

La Biblioteca de l’IES de El Saler està a disposició de tota la comunitat educativa. Per fer-ne un bon ús tothom haurà de tenir en compte unes normes de convivència i de respecte: a la sala no es pot menjar ni beure, tampoc no es pot parlar fort ni utilitzar material electrònic. Cal respectar les altres persones que es troben a la sala.

1. El servei de prèstec : Amb el carnet de l’institut es podrà traure un màxim de dos llibres o material audiovisual.
    1. El termini del prèstec és de quinze dies, si ho desitges pots renovar-lo. Cas de no fer-ho, hi haurà una penalització.
    2. Les obres que porten l’etiqueta “No es presta” sols podran utilitzar-se a la biblioteca.
    3. Es podrà traure algun llibre no prestable per poder fotocopiar-ne algun full, tot respectant la normativa legal de prohibició de fotocòpia d’un llibre.
  2. Els llibres s’hi troben en prestatgeries obertes, a l’abast de tothom, ordenats per un nombre que indica la matèria general (CDU). Aquesta organització està exposada en cartells a les parets de la biblioteca.
  3. Per localitzar un llibre pots consultar el catàleg de la biblioteca o bé preguntar directament al bibliotecari.
  4. Hi ha dues prestatgeries de publicacions periòdiques. Hi pots consultar temes d’actualitat.
  5. Hi ha una prestatgeria de llibres de text usats de diferents nivells a la vostra disposició. Animem a tot l’alumnat que quan ja canvie de curs, sempre que el llibre estiga en bon estat i no l’haja de fer servir, el done a la biblioteca perquè el puguen utilitzar altres companys mitjançant el prèstec.
  6. Servei de desiderates: si desitges algun llibre que no es trobe a la biblioteca, pots sol·licitar-lo.
  7. Taula d’intercanvi de llibres: l’última setmana de cada trimestre tindràs la possibilitat de canviar llibres que tingues a casa per altres que hi haja a la taula d’intercanvi.
  8. Tenim una Biblioteca que és de tots nosaltres i podem convertir-la en un centre de recursos interessant per a tota la comunitat escolar. Has de tenir cura del seu material.

IMPLICA’T AMB ELLA.