Servicis en Restauració

L’IES COVA SANTA DE SEGORBE ALBERGARÀ UN CICLE DE GRAU MITJÀ DE SERVICIS DE RESTAURACIÓ EN EL CURS 2024-2025.

📢📢Nou CICLE FORMATIU DE GRAU MITJÀ de F.P. en l’IES COVA SANTA.

Si estàs interessat ⬇️

📝Inscripció des del 13 de setembre fins al 8 d’octubre.

ℹ️Tota la Info en l’IES.

↪️Acostant-te per secretaria o en el 📧 correu 12002270@edu.gva.es

La Conselleria d’Educació ha donat el vistiplau perquè en el pròxim curs s’inicien els estudis de Servicis de Restauració en l’IES Cova Santa, la qual cosa àmplia l’oferta formativa de formació professional a la comarca de l’Alt Palància en un sector com el de la restauració i els servicis d’hostaleria, que es considera estratègic a nivell econòmic.

A més, l’alumnat que opte per matricular-se en este cicle tindrà la possibilitat d’obtindre dos títols de formació professional en tres cursos, ja que des de la Conselleria s’ha comunicat al centre que es completarà la dotació d’este perquè en el curs 2025-2026 puga iniciar-se el cicle de Cuina i Gastronomia. Així doncs, a través de convalidacions de mòduls comuns i del desenrotllament d’un projecte per a la doble titulació, l’alumnat podrà “atallar” un curs per a obtindre els dos títols.

Per al desenrotllament de les classes, s’utilitzaran instal·lacions del centre com el menjador i la cuina de l’antic menjador escolar, la cafeteria i altres aules i espais de l’institut. Cal destacar que, des de fa diversos cursos, la cuina de l’antic menjador ja està en funcionament. L’IES compta amb una professora de cuina que impartix les seues classes per a alumnat dels grups de reforç, com els PDC o el PAC i, des d’este curs 2023-2024, també per a l’alumnat de 3r ESO que tria la matèria optativa de Projecte Interdisciplinari que es desarolla en la cuina.

Des de l’equip directiu també es vol agrair als nombrosos restaurants de Segorbe i de la comarca de l’Alt Palància que han mostrat plena disposició per a col·laborar amb el projecte i albergar a l’alumnat en els seus establiments durant la fase de pràctiques. Des de les empreses s’ha transmés a l’IES Cova Santa satisfacció, ja que és un sector que necessita personal qualificat i el desenrotllament dels cicles contribuirà a això.

En el primer curs del cicle de Servicis de Restauració es desenrotllaran mòduls com a “Operacions bàsiques en bar i cafeteria”, “Operacions bàsiques en restaurant”, “El vi i el seu servici” o “Seguretat i higiene en la manipulació d’aliments”, entre altres.

Per a accedir a estos estudis, l’alumnat ha d’haver obtingut el títol d’ESO, després d’haver acabat 4t, o bé haver obtingut el grau bàsic de formació professional.

Per a poder accedir a la matrícula en el cicle, s’ha de sol·licitar l’admissió telemàtica en la pàgina de la Conselleria d’Educació “admiNOVA” (https://portal.edu.gva.es/adminova/), o bé de manera presencial en l’IES Cova Santa, entre el 24 de maig i el 3 de juny.

Per a obtindre més informació, es podrà consultar a l’IES Cova Santa de manera presencial, telefònica o a través del correu electrònic.