Exempció FCT

Requisits

Acreditar, almenys, un any a temps complet o l’equivalent a temps parcial, d’experiència relacionada amb els estudis professionals que permeten demostrar l’adquisició de les capacitats corresponents al mòdul professional de FCT.

Termini

L’alumnat podrà sol·licitar l’exempció després de formalitzar la matrícula o fora del període de matrícula, sempre amb una antelació mínima de 30 dies hàbils respecte de l’inici previst de les pràctiques.

Documentació

Qui sol·licite l’exempció haurà de presentar en la secretaria del centre docent la documentació següent:

1. Sol·licitud adreçada al titular de la direcció del centre docent, degudament emplenada segons el model oficial.
  1. Acreditació d’experiència laboral mínima d’un any a temps complet o l’equivalent a temps parcial, relacionada amb el cicle formatiu o ensenyança que es cursa, per a la qual cosa haurà d’aportar-se la documentació següent:

b.1) En el cas de treballadors assalariats:

• Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l’Institut Social de la Marina o de la mutualitat a què estiguen afiliats, on consten l’empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació.
  • Contracte de treball o certificat de l’empresa on hagen adquirit l’experiència laboral, en què s’especifiquen la duració dels períodes de prestació del contracte, l’activitat exercida i l’interval de temps en què s’ha realitzat l’activitat.

b.2) En el cas de treballadors autònoms o per compte propi:

• Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social o de l’Institut Social de la Marina dels períodes d’alta en la Seguretat Social en el règim especial corresponent.
  • Certificat d’alta en el Cens d’Obligats Tributaris.
  • Descripció de l’activitat exercida i interval de temps en què s’ha realitzat esta.

b.3) En el cas de treballadors voluntaris o becaris, es requerirà el certificat de l’organització on s’haja prestat l’assistència, en què s’especificaran les activitats i funcions realitzades, l’any en què es van realitzar i el nombre total d’hores dedicades aquelles.

c) En el cas que les empreses o entitats a què fa referència este apartat hagen cessat en la seua activitat i siga impossible l’obtenció dels certificats mencionats anteriorment, l’alumnat haurà d’aportar la documentació acreditativa del cessament de l’activitat, junt amb una declaració jurada on es descriguen les activitats exercides en l’empresa o entitat.