FPQB

Els Programes Formatius de Qualificació Bàsica (PFQB) adaptats a alumnat amb Necessitats Educatives Especials (NEE) constitueixen una oferta adaptada, dins de la Formació professional, que capacita en unitats de competència professionals de Nivell I del catàleg del *INCUAL.

En el cas del nostre programa, aquestes unitats de competència s’imparteixen en mòduls o assignatures de Reprografia, Neteja Domèstica i Manteniment de Peces de Roba.

REQUISITS D’ACCÉS

Joves entre 16 i 21 anys (compliments fins al 31 de desembre de l’any d’inici del programa) que no hagen obtingut el títol de Graduat en ESO i amb necessitats educatives especials associades a condicions personals de discapacitat o trastorns greus de conducta, que hagen cursat l’escolarització bàsica en centres ordinaris o en centres específics d’educació especial.

Disposar d’un nivell d’autonomia personal i social que li permeta l’accés i el manteniment d’un lloc de treball.

DURACIÓ

2 Cursos

PERMANÈNCIA

Es podrà romandre fins als 24 anys, i un màxim de 4 cursos.

MÒDULS FORMATIUS

GENERALS

• Mòdul Lingüístic-Social
  • Científic-Matemàtic
  • Formació i Orientació Laboral
  • Prevenció de Riscos laborals i Qualitat Mediambiental

ESPECÍFICS

• Treballs de Reprografia
  • Acabats en reprografia i finalització de productes gràfics.
  • Neteja domèstica
  • Manteniment de peces de vestir i roba de la llar

OPATIVES

• Educació Física

FCT (Formació en Centres de Treball)

COMPETÈNCIA GENERAL

Recepcionar i despatxar l’encàrrec del client i realitzar la reproducció, enquadernació funcional i altres acabats propis de reprografia preparant els materials necessaris i ajustant les diferents màquines i equips reprogràfics segons les indicacions de qualitat i de producció establides aplicant el pla de prevenció de riscos laborals i de protecció ambiental.

ÀMBIT PROFESSIONAL

• Desenvolupa la seua activitat en empreses de reprografia, arts gràfiques, multiserveis gràfics i comunicació gràfica i visual.
  • En grans, mitjanes o petites empreses amb nivells molt diversos organitzatiu/tecnològics.
  • S’integra en un equip de treball on desenvolupa tasques individuals i en grup relacionades amb la reprografia.
  • En general dependrà orgànicament d’un responsable.
  • L’activitat es desenvolupa per compte propi o alié.

CERTIFICACIÓ

L’alumnat que supere tots els mòduls professionals específics del programa associats a unitats de competència obtindrà una certificació acadèmica. En ella es farà constar els mòduls professionals específics que es corresponen amb cada unitat de competència que conformen el programa, els mòduls formatius de caràcter general, així com els optatius si escau.

La certificació acadèmica d’haver superat mòduls professionals específics inclosos en un títol professional bàsic tindrà caràcter acumulable per a l’obtenció d’aquest títol.

La superació de tots els mòduls professionals associats a unitats de competència d’una qualificació professional de nivell 1 donarà dret, als qui ho sol·liciten, a l’acreditació d’unitats de competència o a l’expedició dels certificats de professionalitat corresponents per part de l’Administració laboral.

DOCUMENTACIÓ PER AL PROCÉS D’ADMISSIÓ

• Certificat de discapacitat i dictamen tècnic de discapacitat emesos per l’autoritat competent en valoració de la diversitat funcional.
  • Informe psicopedagògic i consell orientador emesos per la persona responsable de l’orientació de l’últim centre on ha sigut escolaritzat.

MÉS INFORMACIÓ SOBRE PROGRAMES FORMATIUS DE QUALIFICACIÓ BÀSICA